• شناسه خبر : 32821
  • تاریخ انتشار : 13 مرداد 1399 - 11:47

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل از تسهیل پرداخت مالیات توسط مودیان مالیاتی مشاغل مختلف در این استان خبر داد.

 

بودجه

ابراهیم قلیزاده افزود: با ابلاغ تبصره جدید ماده ۱۰۰ اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم شرایط پرداخت مالیات سال ۹۸ برای مودیان تسهیل شده است.

وی گفت: مشمولین تبصره ماده ۱۰۰ آن‌دسته از مشاغلی هستند که درآمد سالیانه آنها کمتر از ۹ هزار و ۹۰۰ میلیون ریال می‌باشد.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل اظهارداشت: بر اساس این تبصره مودیان مالیاتی که در سال ۹۷ رقم مالیات قطعی آنها کمتر از ۲۵ میلیون ریال بوده است ،همان مبلغ به عنوان مالیات قطعی سال ۹۸ محاسبه و دریافت خواهد شد.

قلیزاده افزود: مودیان مالیاتی نیز که در سال ۹۷ مالیات قطعی آنها بین ۲۵ تا ۵۰ میلیون ریال بوده با چهار درصد افزایش نسبت به سال ۹۷ مالیات سال ۹۸ را پرداخت می‌کنند.

وی تشریح کرد: مودیان مالیاتی هم که مبلغ قطعی مالیات آنها در سال ۹۷ بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون ریال بوده با هشت درصد افزایش نسبت به عملکرد سال ۹۷ و مشاغلی که مالیات قطعی آنها در سال ۹۷ بالای ۱۰۰ میلیون ریال می‌باشد، با ۱۲ درصد افزایش نسبت به سال ۹۷ مالیات سال ۹۸ را پرداخت خواهند کرد.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل گفت: مودیان مالیاتی می‌توانند در صورت استفاده از مزایای این تبصره بدون تسلیم اظهارنامه به سایت سازمان امور مالیاتی مراجعه و فرم مربوطه را تکمیل کنند.

قلیزاده افرود: الزامی برای استفاده مودیان مالیاتی از تبصره ۱۰۰ نیست و مودیان مالیاتی می‌توانند در صورت تمایل همانند سال‌های گذشته نسبت به تسلیم اظهارنامه سال ۹۸ اقدام کنند.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up