• شناسه خبر : 33553
  • تاریخ انتشار : 23 مرداد 1399 - 12:16

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: برنامه‌های آگاه‌سازی مردم هلال احمر با هدف قطع زنجیره انتقال کرونا و همزیستی با آن ۳۷ هزار و ۵۵۱ بهره‌بردار در این استان داشت.

هلال احمر

رامین معبودی روز پنجشنبه اظهارداشت: این خدمات با مشارکت هزار و ۱۸۰ نفر روز عضو جمعیت هلال احمر استان انجام شد.

وی با بیان اینکه برپایی ۱۲ چادر آموزشی در معابر پرتردد ۱۰ استان برای تحقق رعایت و نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی و قطع زنجیره بیماری انجام شده، ادامه‌داد: این برنامه‌ها با حضور ۳۶۹ نفر روز از اعضای جمعیت هلال احمر استان برگزار و ۱۵ هزار و ۷۹۳ نفر بهره‌بردار داشت.

معبودی با بیان اینکه با ساماندهی نیروهای داوطلب برای انجام نظارت‌های میدانی با هماهنگی کمیته عالی نظارت و کمیته استانی، نظارت بر ۹ هزار و ۷۳۸ مکان روز از پاساژها و بازارهای سرپوشیده انجام شده ، افزود: این نظارت‌ها با حضور ۸۱۱ نفر روز از اعضا برگزار شد که ۲۱ هزار و ۷۵۸ نفر بهره‌بردار داشت.

او با اشاره به اینکه در راستای تولید برنامه‌های آموزشی در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی و قطع زنجیره بیماری اقدام به تولید ۱۰۰ مورد اینفوگرافیک و انعکاس بیش از هزار و ۲۵۰ مطلب آموزشی از طریق شبکه‌های مجازی کرده است، ادامه‌داد: این جمعیت علاوه بر استفاده از ظرفیت صدا و سیمای مرکز استان در قالب برنامه تلویزیونی ، آموزشی هلال سبلان نسبت به توزیع هشت هزار و ۸۵ بروشور اقدام و ۹۳ هزار و ۱۳۳ نفر را نیز از طریق شبکه‌های مجازی آموزش داده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با بیان اینکه اعضای داوطلبان، جوانان، نجاتگران و پرسنل جمعیت هلال احمر اردبیل برای آگاه‌سازی مردم از خطرات ویروس کرونا به صورت نمادین راهپیمایی کردند، گفت: در این راهپیمایی که با فاصله‌گذاری اجتماعی انجام شد اعضا و پرسنل با در دست داشتن پیام‌هایی مانند “در خانه بمانیم”، “کرونا را با هم شکست می دهیم” ، “ماسک من از تو محافظت می‌کند و ماسک تو از من” ، “رعایت فاصله اجتماعی” ، “از تجمعات غیرضروری اجتناب کنیم” ، “شستن مکرر دست‌ها” ، “به فکر کادر درمان باشیم” ، “کرونا را جدی بگیریم” و مسیر راهپیمایی را طی کردند.

معبودی افزود: اطلاع‌رسانی پیشگیری از شیوع بیماری کرونا به صورت سیار از طریق بلندگو، اهدای ماسک به کمک خیرین و آموزش چهره به چهره، پشت نویسی خودروها در راستای پیشگیری از کرونا، تشکیل زنجیره انسانی با هدف آگاه‌سازی مردم، ضدعفونی اماکن، نصب پیام‌های بهداشتی بر شیشه خودروها و مغازه‌ها از دیگر اقدامات جمعیت هلال احمر استان اردبیل در این زمینه است.

او با بیان اینکه به منظور آگاه‌سازی عموم مردم و با هدف قطع زنجیره انتقال کرونا و همزیستی با کرونا نظارت بر پاساژها و بازارهای سرپوشیده انجام و چادرهای جمعیت هلال احمر در شهرستان های استان اردبیل برپا شد، گفت: اعضای داوطلب جمعیت هلال احمر استان در اماکنی مانند پاساژها و بازارها حضور یافته و نسبت به آگاه‌سازی مردم اقدام کردند.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up