• شناسه خبر : 34119
  • تاریخ انتشار : 30 مرداد 1399 - 01:11

رئیس سابق شورای شهر اردبیل تذکرخود را در خصوص بی توجهی شهردار اردبیل نسبت به وضعیت نابسامان رودخانه بالیخلی چای و اقدامات ضعیف شهرداری در کنترل بیماری کرونا تقدیم شورا کرد.

علیرضا پوستی
پوستی در تذکر خود آورده است: به دلیل قصور و سهل‌انگاری شهرداری در عدم ساماندهی رودخانه بالیقلو این مجموعه تبدیل به یک معضل زیست محیطی برای اردبیل شده به طوری که در فصل گرما و شیوع بیماری‌های مختلف گوارشی و بیماری کرونا بستر رودخانه تبدیل به گنداب، لجن‌زار و مملو از زباله شده است.
رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر اردبیل به چهره زشت و غیرقابل تحمل بالیخلی چای براثر این بی‌توجهی‌ها اشاره و افزوده است: این شرایط علاوه بر مشکلات بهداشتی و زیست محیطی سبب شده تا غرور شهروندان اردبیلی در برابر چشمان مسافران و میهمانان خدشه‌دار شود.
پوستی اظهار کرد: قصور شهرداری به رغم جلسات متعدد شورای اسلامی شهر اردبیل برای ساماندهی این رودخانه و تاکید شورا برای مطالعه و پیشنهاد راه حل منطقی با هدف خروج رودخانه از وضعیت اسفناک فعلی مشهود بوده و شهرداری به این موضوع بی‌تفاوت است.
وی در ادامه بی‌تفاوتی، قصور و سهل‌انگاری شهرداری اردبیل را در خصوص کنترل بیماری کرونا در شهر اردبیل یادآور شد و بیان کرد: به رغم برگزاری اولین جلسه کمیسیون بهداشت برای کنترل بیماری کرونا در چهارم اسفند سال گذشته و موظف کردن شهرداری برای تشکیل کمیته مبارزه با این بیماری در ۶ ماه گذشته جلسات محدود این کمیته تشکیل شده و اقدام مناسبی برای کنترل بیماری در شهر انجام نشده است.
عضو شورای شهر اردبیل گفت: اقدامات آموزشی کافی برای آگاهسازی همشهریان انجام نشده و شهر قیافه یک فضای با وضعیت قرمز را به خود نگرفته و هیچ اقدامی نیز برای راه‌اندازی بازارهای مجازی انجام نشده است.
پوستی گفت: با وجود تصویب بودجه ۳۰۰ میلیون تومانی برای حمایت از مدافعان سلامت تنها در دو نوبت ماسک تهیه و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته است.
وی با قدردانی از تلاش پرسنل زحمتکش آتش‌نشانی، آرامستان‌ها، پسماند و … در دوران کرونا اظهار کرد: عملا شهرداری هیچ برنامه مدون برای مبارزه با بیماری و مراقبت از جان شهروندان اردبیلی ارائه نکرده و ضعیف‌ترین عملکرد را در بین ادارات شهر داشته است.
رئیس سابق شورای شهر اردبیل نمره ارزیابی شهرداری مرکز و مناطق را در کنترل بیماری کرونا نمره مردودی اعلام کرد و گفت: نه تنها شهرداری نقشی در کنترل بیماری نداشته بلکه خود این مکان تبدیل به فضایی شده که با افزایش خطر ابتلا به بیماری کرونا همراه است.
پوستی در پایان بیان کرد: با توجه به گسترش بیماری کرونا در سال‌های آینده انتظار می‌رود شهرداری در قالب دستورالعمل‌های کشوری با برنامه و حرکت مسئولانه اقدامات خود را انجام داده و گزارشی را به شورا ارائه کند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up