• شناسه خبر : 34874
  • تاریخ انتشار : 06 شهریور 1399 - 01:50

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل گفت: ۹۵۱ خانوار روستایی استان از گاز طبیعی لوله کشی شده بهره‌مند شدند.

 

گاز رسانی

 

سردار اسماعیلی از افزایش قریب به ۲۳۰ درصدی گازرسانی روستایی و همچنین افزایش ۶۸ درصدی خانوارهای روستایی بهره‌مند از گاز طبیعی لوله کشی شده در طول خدمت دولت یازدهم و دوازدهم خبر داد.

وی گفت: در سال ۱۳۹۲ و همزمان با اتمام دولت دهم تعداد ۴۰۰ روستای استان اردبیل به شبکه گازرسانی کشور متصل بود که این میزان ۵۶ درصد از خانوار روستایی استان را شامل می‌شد ولی با اقدامات هفت ساله دولت تدبیر و امید، در حال حاضر تعداد یک هزار و ۳۱۸ روستای استان اردبیل به شبکه گازرسانی کشور متصل است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل میزان بهره‌مندی خانوارهای روستایی استان اردبیل از گاز لوله کشی شده را بیش از ۹۴ درصد جمعیت روستایی استان اعلام کرد و افزود: با ادامه عملیات گازرسانی روستایی، استان اردبیل در آینده‌ای نزدیک به استان سبز تبدیل خواهد شد.

وی با اشاره به ادامه عملیات گازرسانی به ۱۰۷ روستای دیگر استان اردبیل اظهار کرد: در حال حاضر استان اردبیل دارای بیش از ۹ هزار و ۶۰۰ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع گاز بوده و این میزان نسبت به سال ۹۲ بیش از ۷۸ درصد رشد داشته است.

اسماعیلی تعداد مشترکان گاز طبیعی استان اردبیل را ۴۹۴ هزار مشترک اعلام کرد و ادامه داد: از این تعداد، ۱۶۹ هزار مشترک در طول دولت یازدهم و دوازدهم به جمع مشترکان شرکت گاز استان پیوسته‌اند.

وی همچنین گازرسانی به صنایع را در راستای کمک به توسعه صنعتی استان و اشتغالزایی از مهمترین اقدامات دولت یازدهم و دوازدهم عنوان کرد و تعداد صنایع عمده و جزء بهره‌مند از گاز طبیعی در استان اردبیل را یک هزار و ۴۶۲ واحد اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی گازرسانی به صنایع این استان در طول خدمت دولت یازدهم و دوازدهم بیان کرد: هم‌اکنون همه ۲۹ شهر استان به شبکه گازرسانی کشور متصل هستند و در مناطق شهری تنها عملیات توسعه شبکه انجام می‌شود.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up