• شناسه خبر : 35023
  • تاریخ انتشار : 07 شهریور 1399 - 11:07

مدیر کل امور مجلس سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: مردم حسینی اردبیل نشان دادند که با تلفیق شور و شعور حسینی همواره در احیای مکتب حسینی ثابت قدم بوده و مراسمات عزاداری در اردبیل می‌تواند الگوی عزاداری در کشور باشد.

205

حامد علامتی ظهر امروز در جلسه توجیهی و هماهنگی اجتماع حسینیان اردبیل در تاسوعا و عاشورا که در سالن جلسات سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل برگزار شد بر برگزاری مراسمات تاسوعا و عاشورا و زنده نگهداشتن شعائر دینی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تاکید کرد.

وی افزود: اردبیل از دیرباز مهد عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) است و همه استان‌ها منتظر آغاز مراسم عزاداری ماه محرم در اردبیل بودند که خوشبختانه این مراسمات با نظم و دقت بالا و رعایت مصوبات ستاد ملی کرونا برگزار شد.

مدیر کل امور مجلس سازمان تبلیغات اسلامی کشور، مراسم عزاداری ماه محرم اردبیل را الگوی عزاداری برای کشور عنوان کرد و گفت: مردم حسینی اردبیل نشان دادند که با تلفیق شور و شعور حسینی همواره در احیای مکتب حسینی ثابت قدم بوده و تابع فرمایشات مقام معظم رهبری هستند.

وی با تاکید بر ممنوعیت دسته گردانی و حرکت دستجات عزاداری در خیابان‌ها در روزهای تاسوعا و عاشورا، تاکید کرد: روز تاسوعا و عاشورا دسته گردانی انجام نخواهد شد و عزاداران هر مسجد و محله فقط در محدوده مقابل مساجد محلات خود عزاداری می‌کنند.

مدیرکل امور مجلس سازمان تبلیغات اسلامی کشور ضمن تقدیر از نگاه ویژه مسؤولان استانی در خصوص اجرای شایسته مراسم دهه اول ماه محرم در اردبیل، از مداحان خواست در مداحی خود لزوم رعایت بهداشت را به مردم بیان کنند.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up