• شناسه خبر : 35797
  • تاریخ انتشار : 18 شهریور 1399 - 06:48

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل گفت: خرید گندم از زمان آغاز خرید در سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۸درصد رشد داشته است.

 

گندم کشاورز

علی نوبخت اظهار کرد: در این مدت ۲۱۳ هزار تن گندم در شهرستان های مختلف استان اردبیل خریداری شده است و خرید تضمینی گندم همچنان توسط شرکت غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل ادامه دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۳۷ هزار و ۵۱۲ محموله گندم از کشاورزان استان خریداری شده است، تصریح کرد: این محموله ها توسط ۱۳ هزار و ۸۹۲ نفر کشاورز به شرکت فروخته شده است و ممکن است برخی کشاورزان چندین محموله گندم فروخته باشند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل اضافه کرد: مطالبات گندمکاران تا ۲۳ مرداد پرداخت شده و در این مدت ۵۱۳ میلیارد تومان پرداخت شده است.

نوبخت با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی گندم در سالجاری ۲ هزار و ۵۰۰ هزار تومان اعلام شده بود، اظهار کرد: در خرید تضمینی، کشاورزان موظف به فروش گندم به شرکت غله نیستند اما در صورت تمایل می توانند محصولات تولیدی خود را به این شرکت بفروشند که ما با تمام ظرفیت ها نسبت به خرید گندم از گندمکاران اقدام کرده ایم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل ادامه داد: خرید گندم از زمان آغاز خرید در سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۸درصد رشد داشته است.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up