• شناسه خبر : 36001
  • تاریخ انتشار : 21 شهریور 1399 - 12:10

استاندار اردبیل گفت: با سرعت بخشی به برنامه عملیاتی مقابله با آسیب های اجتماعی و آموزش مهارت های زندگی، اثر بخشی این اقدامات به صورت مستمر ارزیابی می شود.

اکبر بهنام جو

 

اکبر بهنام جو در نشست فرهنگی ، اجتماعی با محوریت کاهش آسیب های اجتماعی تصریح کرد: با ارزیابی آموزش های مهارت های زندگی ،نسبت به شناسایی و رفع این نواقص اقدام و روند آموزش ها اصلاح می شود.

وی گفت:  اجرای برنامه عملیاتی کاهش آسیب های اجتماعی از جمله طلاق، ازدواج آسان و منطقی و  آموزش مهارت های زندگی،با همکاری متخصصان، روانشناسان ، دستگاههای فرهنگی، آموزشی و مذهبی سرعت می گیرد.

بهنام جو بیان کرد: موضوعات آموزشی در حوزه اجتماعی ، فرهنگی تعطیل بردار نبوده و در همه برهه ها ، حتی در وضعیت کرونایی باید برنامه های این بخش اجرایی و گامی برای کاهش آسیب ها برداشته شود.

استاندار اردبیل با بیان اینکه مسائل زیادی در جامعه وجود دارد که نیازمند ورود کارشناسانه است، افزود: مسوولان و نخبگان اجتماعی  و فرهنگی در قبال جامعه مسوولیتی دارند و باید بدون وقفه در راستای  آگاهسازی و فرهنگ سازی گام بردارند.

بهنام جو با اشاره به قرار گرفتن در وضعیت شیوع کرونا ، تاثیر پذیری برخی وقایع اجتماعی از جمله ازدواج را از کرونا یادآور شد و گفت: باید فرهنگ و رفتار متناسب با وضعیت کنونی برای ازدواج در جامعه نهادینه شده تا از زمینه های بروز آسیب های بعدی جلوگیری شود.

وی اراده جمعی دست اندرکاران فرهنگی و اجتماعی را در این خصوص ضروری دانست و تصریح کرد: با مدیریت مناسب و هماهنگی حوزه های مرتبط، با کمبود منابع مالی نیز در اجرای برنامه عملیاتی کاهش آسیب های اجتماعی مواجه نخواهیم شد.

استاندار اردبیل اظهار کرد: در راستای کاهش آسیب های ازدواج و زندگی مشترک زوجین برنامه های آموزشی مهارت های زندگی و ارتباطی در بخش های مختلف آغاز می شود.

بهنام جو افزود: کارخانجات بزرگ ، آموزش و پرورش، کارمندان و فرزندان آن ها و جوانان در آستانه ازدواج به مراکز بهداشتی مراجعه کرده اند از جمله گروههایی هستند که جمعیت زیادی را در بر گرفته و آموزش ها از این بخش ها آغاز می شود.

وی بیان کرد: ورود به عرصه آموزش و ارائه مشاوره های روانشناسی باید بدون وقفه و از کوچکترین مکان ها حتی با تعداد کم شروع شده و رفته رفته گسترده تر شود.

بهنام جو با بیان اینکه آسیب هایی چون طلاق فقط مختص مناطق محروم نیست ، بر هماهنگی مسوولان فرهنگی و اجتماعی برای ارائه آموزش ها در تمام نقاط و اقشار مختلف تاکید کرد.

وی توجه مدیران دستگاههای اجرایی استان به سلامت اجتماعی و خانوادگی کارکنان را ضروری دانست و افزود: تمامی مدیران باید از وضعیت نیروی انسانی شاغل در دستگاه مربوطه مطلع بوده و نسبت به رفع مسائل آنان اقدام کنند.

بهنام جو سلامت و آرامش روانی ، اجتماعی کارکنان دستگاهها را در تحقق مناسب اهداف سازمانی با اهمیت دانست.

در این جلسه تعدادی از کارشناسان و متخصصان اجتماعی ، روانشناسی و مشاوران راهکارهای لازم را برای تسریع در ارائه آموزش مهارت های زندگی به جوانان در آستان ازدواج و زوجین بعد از ازدواج ارائه کردند.

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up