• شناسه خبر : 38020
  • تاریخ انتشار : 22 مهر 1399 - 12:27

شهردار اردبیل گفت: به تدریج و در ماه‌های اخیر با تامین اعتبار حجم عملیات اجرایی پروژه سرعت مضاعفی پیدا کرده و هم اکنون پیمانکاران به صورت شبانه‌روزی برای تکمیل پل قدس تلاش می‌کنند.

پل

شهردار اردبیل گفت: براساس زمان‌بندی پروژه پل قدس حتی در فصل زمستان نیز تعطیل نخواهد شد بلکه کارگاه این پروژه شبانه‌روزی فعال خواهد بود.

حمید لطف اللهیان اظهار کرد: در فصل کاری تلاش بر این است تا روند احداث پل قدس و عملیات اجرایی آن در بخش‌های مختلف سرعت گیرد اما به دلیل بالا بودن حجم عملیات روند اجرای این پروژه به دلیل تاخیر سال‌های گذشته چندان آشکار و نمایان نیست.

شهردار اردبیل ادامه داد: ۲ هزار مترمکعب بتن‌ریزی شبانه در پل قدس در حال انجام است و علاوه بر آن عملیات خاکبرداری، قالب‌بندی و آرماتوربندی با کمترین انسداد ترافیکی در این محور در مرحله اجرا و انجام است.

لطف اللهیان افزود: سعی کردیم تا بدون مسدود کردن مسیر تردد شهروندان در اطراف پل قدس سازه‌های مختلف را حتی با نصب تونل‌های موقت عملیاتی کنیم و این کار با سرعت و دقت مورد نیاز در حال انجام است.

وی با بیان اینکه روزانه دو الی سه ساعت از فعالیت کاری ما صرف اجرای این پروژه و تاکیدات و تذکرات برای سرعت‌بخشی به روند اجرایی پل قدس می‌شود، گفت: از بابت تاخیر اجرای این پروژه که بیشتر به دلیل کمبود منابع و اعتبارات و همچنین افزایش جهشی قیمت مصالح مورد نیاز بود، از مردم عذرخواهی می‌کنیم.

شهردار اردبیل به خرید و حمل مصالح و تجهیزات مورد نیاز به کارگاه پل قدس اشاره و تصریح کرد: همه این سازه‌ها و تجهیزات به سرعت در حال نصب است و در هفته‌های اخیر هیچگونه محدودیت تردد و مسدود بودن مسیرهای خیابان امام را شاهد نبودیم.

لطف اللهیان اضافه کرد: براساس زمان‌بندی تلاش بر این است تا فاز اصلی پل قدس تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد تا با یک شرایط مطلوب بتوانیم کار را به پیش ببریم.

حمید لطف اللهیان

وی به تولید تیرهای فلزی در کارگاه واقع در تهران اشاره کرد و گفت: تا آخر مهرماه بیش از ۱۶۵ تیر اصلی پل قدس به کارگاه این پروژه در اردبیل حمل و تخلیه شده تا عملیات جوشکاری و نصب عرشه برای بتن‌ریزی و آسفالت‌ریزی انجام شده است.

شهردار اردبیل ظرفیت هر تیر فلزی را ۸ تا ۹ تن اعلام و خاطرنشان کرد: با حمل تیرهای فلزی پل قدس امیدواریم به سرعت نصب و آماده‌سازی این مرحله انجام شده و کار به تاخیر نیفتد.

لطف اللهیان فعال بودن کارگاه پل قدس در فصل زمستان را یادآور شد و بیان کرد: با پیش بینی انجام شده و تمهیدات در نظر گرفته شده سعی بر این است تا از فصل زمستان نیز برای تکمیل و راه‌اندازی پروژه استفاده شود.

شهردار اردبیل اظهار کرد: در کنار تکمیل پل قدس شهرداری سایر پروژه‌های خود را نیز با هدف توسعه متوازن شهر اردبیل به پیش می‌برد و به هیچ وجه توقفی در این مسیر وجود ندارد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up