• شناسه خبر : 39839
  • تاریخ انتشار : 14 آبان 1399 - 11:41

شهرام حبیب‌زاده از وضعیت فوق حاد بحرانی در شهرستان‌های اردبیل و مشگین‌شهر خبر داد و اظهار داشت: با توجه به فوریت موضوع و اهم مسئله…

بیمار کرونا

شهرام حبیب‌زاده از وضعیت فوق حاد بحرانی در شهرستان‌های اردبیل و مشگین‌شهر خبر داد و اظهار داشت: با توجه به فوریت موضوع و اهم مسئله نیاز است فعالیت گروه‌های شغلی یک فقط ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به رسته‌های شغلی یک گفت: این مشاغل شامل مراکز امدادی و درمانی، اورژانس‌ها، مراکز امنیتی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای و سوپرمارکت‌ها است و نانوایی‌ها و داروخانه‌ها می‌توانند در وضعیت کنونی با توجه به نیاز اساسی مردم به فعالیت بپردازند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اظهار کرد: مابقی شهرستان‌ها نیز برحسب رنگ تعیین شده و تعیین سطح وضعیت به ادامه فعالیت خواهند پرداخت به طوری که در شهرستان‌های با وضعیت سفید تمامی چهار گروه شغلی می‌توانند فعالیت کنند.

حبیب‌زاده ادامه داد: اما در شرایط نارنجی گروه شغلی سه نمی‌تواند فعالیت کند، در شرایط زرد فعالیت گروه چهار ممنوع است و در شرایط قرمز جز گروه یک فعالیت هیچ رسته شغلی امکان‌پذیر نیست و باید در این زمینه مطابق رنگ‌بندی محدودیت‌ها از امروز اعمال شود.

وی بیان کرد: گروه شغلی دو شامل مراکز خرید، پاساژها، مراکز شماره‌گذاری اتومبیل، مراکز متبرکه و زیارتگاه آرایشگاه‌های مردانه، بازار فروش خودرو، لوازم خانگی، قنادی‌ها و بستنی‌فروشی‌ها، مشاورین املاک، خشکبارفروشی‌ها و مراکز فروش لوازم آرایشی و بهداشتی هستند.

حبیب‌زاده افزود: گروه شغلی سه نیز شامل آرایشگاه‌های زنانه، استخرهای سرپوشیده، مهدکودک‌ها، حوزه‌های علمیه، مدارس، زبانکده‌ها و کتابخانه‌ها و سالن‌های زیبایی هستند و گروه چهارم را می‌توان در دسته برگزاری همایش‌ها و مدارس شبانه‌روزی، باشگاه‌های ورزشی و چایخانه‌ها و شهربازی‌ها و مراکز تفریحی  قرار داد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up