• شناسه خبر : 40871
  • تاریخ انتشار : 26 آبان 1399 - 12:31

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشت و درمانی استان اردبیل امروز طی اطلاعیه‌ای خبری اعلام کرد که بیش از ۴۵ درصد تست انجام شده در…

آزمایش ویروس کرونا

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشت و درمانی استان اردبیل امروز طی اطلاعیه‌ای خبری اعلام کرد که بیش از ۴۵ درصد تست انجام شده در چهار پایگاه سنجش سیار در مناطق پرتردد سطح شهر اردبیل مثبت بوده است.

 از چهار روز پیش پایگاه سیار تشخیص و شناسایی مبتلایان به بیماری کرونا از طریق نمونه‌برداری حضوری در منطقه دروازه مشکین، تازه میدان، میدان بسیج، میدان علی آباد و میدان علی‌سرباز شهر اردبیل دایر شده و فعالیت خود را آغاز کرده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل شامگاه یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: مثبت شدن تست کرونای ۴۵ درصد مراجعان پایگاه‌های سیار شهر اردبیل از طریق اخذ نمونه‌های میدانی PCR نشان‌دهنده وضعیت بحرانی شیوع کرونا در این استان است.

دکتر شهرام حبیب‌زاده وضعیت شیوع کرونا در سه شهرستان اردبیل، مشکین‌شهر و پارس‌آباد را نگران‌کننده خواند و افزود: در آخرین جلسه ستاد کرونای استان مقرر شد که طی هفته جاری در اجرای تفاهم‌نامه مشترک بین دانشگاه علوم پزشکی و بسیج استان تحت عنوان طرح سردار شهید سلیمانی، همه دستگاه‌های اجرایی همکاری لازم را با سپاه حضرت عباس (ع) استان به عمل آورند و چک لیست‌های آموزشی و شناسایی بیماران قرنطینه در منزل در اختیار بسیج گذاشته شود.

وی با اشاره به اعمال محدودیت برای فعالیت اصناف و بازار بعد از ساعت ۱۸ بیان کرد: در راستای اجرای پروتکل‌های بهداشتی، آموزش، اطلاع‌رسانی و ایجاد محدودیت مقرر شد که این تصمیم با همکاری دستگاه‌های اجرایی با تشدید نظارت‌ها ادامه یابد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، تعطیلی آموزشگاه‌های راهنمایی و رانندگی تا ۲ هفته دیگر، اقامه مراسم نماز میت به صورت محدود فقط در آرامستان بهشت زهرا (س) و ممنوعیت برگزاری‌ در سایر آرامستان‌های شهر اردبیل، ممنوع بودن حضور مداحان در تجمعات مربوط به ختم و عزاداری با نظارت و ابلاغ سازمان تبلیغات اسلامی استان و رعایت فاصله‌گذاری مناسب و نوبت دهی محدود در مطب‌ها و تغییر مکان مطب در صورت بالا بودن تعداد مراجعان و بیماران را از دیگر تدابیر اتخاذ شده برای مهار کرونا در این استان ذکر کرد.

دکتر حبیب‌زاده از عموم مردم استان درخواست کرد که با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و شستن دست‌ها از بروز فاجعه انسانی شیوع گسترده کرونا پیشگیری کنند.

برییس مرکز فوریت‌های پزشکی استان اردبیل نیز اعلام کرد که در پی تشدید بی سابقه بستری‌ بیماران مبتلا به کرونا، بیمارستان صحرایی و نقاهتگاه دانشگاه علوم پزشکی اردبیل دوباره برپا می‌شود.

دکتر مجید محمدغریبانی به خبرنگار ایرنا گفت: به دستور سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اردبیل و در پی تشدید بستری های خارج از ظرفیت بیمارستان‌های اردبیل، مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان ماموریت یافته تا مقدمات برپایی دوباره بیمارستان صحرایی و نقاهتگاه بیماران کرونایی را فراهم سازد.

وی با اشاره به تکمیل ظرفیت تخت‌های بیمارستانی و درگیری کارکنان، مراجعه بیماران با علائم کرونا به مراکز درمانی استان را فراینده خواند و بیان کرد: روند شیوع کرونا در استان صعودی بوده و این وضعیت از حد هشدار گذشته و به واقعیتی تلخ و دردناک تبدیل شده است.

وضعیت بحرانی و صعودی شیوع کرونا در استان اردبیل همچنان ادامه دارد به طوری که در ۲۴ ساعت گذشته تعداد بستری روزانه و جدید مبتلایان به کووید.۱۹ با شکست رکورد قبلی سه رقمی شد و به ۱۱۳ نفر رسید.

شیوع ویروس کرونا در استان اردبیل همچنان روند صعودی دارد به طوری که طی ۲۴ ساعت گذشته و در ادامه جولان کرونا، علاوه بر جان باختن ۶ نفر در این استان، ۴۹۰ بیمار به صورت همزمان در مراکز درمانی تحت مداوا قرار گرفتند.

استان اردبیل هم‌اینک در زمینه شیوع کرونا در وضعیت قرمز قرار دارد و بر اساس گزارش رسمی، شهرستان‌های اردبیل و مشکین‌شهر در وضعیت مشکی، خلخال و پارس‌آباد در وضعیت قرمز، بیله‌سوار، سرعین و نیر در وضعیت نارنجی و اصلاندوز، گرمی، نمین و کوثر در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up