• شناسه خبر : 42330
  • تاریخ انتشار : 11 آذر 1399 - 06:13

فرماندار اردبیل گفت: ۴۱درصد جمعیت شهرستان اردبیل در قالب طرح شهید سلیمانی غربالگری شد.

مسعود امامی یگانه

مسعود امامی‌یگانه در بازدید از پاسگاه‌های پلیس راه شهرستان اردبیل و در جمع خبرنگاران اظهار داشت : در قالب طرح شهید سلیمانی ۴۱ درصد جمعیت شهرستان اردبیل غربالگری شده است که در این طرح هزار و۷۲۴ مورد مبتلا و مشکوک شناسایی شده که برای انجام تست ، قرنطینه در منزل و نقاهتگاه و سایر خدمات درمانی به این افراد تمهیدات لازم انجام شده است.

وی گفت: طرح شهید سلیمانی با همکاری سپاه و بسیج و دانشگاه علوم پزشکی و دستگاه‌های مربوطه با جدیت انجام می شود و هدف طرح شناسایی بیماران کرونایی، افراد در معرض خطر و رصد مرتب و مراقبت از آنان بمنظور قطع زنجیره ویروس کرونا است.

فرماندار اردبیل بیان کرد: در قالب این طرح پایش و نظارت بر رعایت محدودیت اصناف و مشاغل شغلی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بر مبنای محله محور و در قالب تیم‌های نظارت متشکل از کارشناسان بهداشت، نیروهای بسیج محلات ، هلال احمر و داوطلبین مردمی سازماندهی شده و آموزش های لازم را نیز دیده‌اند.

امامی یگانه گفت: ۸۴ واحد صنفی که به محدودیت‌های کرونایی در شهرستان اردبیل پایبند نبوده پلمپ و ۷۴ مورد به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی افزود: اقشار مختلف مردم، بازاریان و اصناف در اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی همکاری خوبی داشتند که قابل قدردانی است و انتظار داریم این همکاری تا قطع زنجیره ویروس کرونا ادامه داشته باشد.

فرماندار اردبیل تصریح کرد: در ستاد شهرستان مقرر شد چراغ های تزئینی شهر اردبیل از ساعت ۲۱ به بعد خاموش شود و نظارت جدی برای جلوگیری از برگزاری مراسم ترحیم با تراکم جمعیت توسط شهرداری اردبیل صورت گیرد.

امامی‌یگانه از اعمال قانون برای ۳هزار ۵۵۱ راننده خودرو با پلاک بومی و ۵۶مورد غیر بومی درسطح شهر اردبیل در راستای عدم رعایت محدودیت‌ها خبر داد و افزود: برای ۳۳۰ راننده متخلف برون شهری هم اعمال قانون شده است.

وی از حضور اکیپ‌های نظارتی در روستاهای شهرستان نیز خبر داد و افزود: از اهالی روستاها نیز انتظار داریم دستورالعمل‌های بهداشتی را با جدیت رعایت کرده و از ترددهای غیرضروری و هرگونه تجمع خودداری کنند.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up