• شناسه خبر : 43635
  • تاریخ انتشار : 27 آذر 1399 - 01:03

در زمان های قدیم تجهیزات بسیار محدود بود و سختی جلسات کنفرانس را به دنبال داشت اما امروزه با استفاده از امکانات پیشرفته این جلسات با سهولت زیادی روبه ­رو شده است.

یکی از دلایل برجسته به وجود آمدن سیستم کنفرانس، افزایش شرکت ها و سازمان های دولتی و خصوصی است. این سیستم ها در زمان شروع به کار سازمان ها و شرکت ها در گذشته کارایی نداشتند چرا که تعداد نفرات آن شرکت یا سازمان کم بود و صدا به راحتی به دیگران می رسید و البته تجهیزات الکترونیکی نیز به اندازه کافی پیشرفت نکرده بودند.اما با گذشت زمان و افزایش تعداد نیروی کار این سالن های کنفرانس برای سازمان های دولتی مانند شهرداری‌ها، وزازت‌ خانه‌ها، مدارس و… و همچنشن شرکت‌های خصوصی بزرگ و متوسط اهمیت فراوانی پیدا کرد و سیستم کنفرانس دیجیتال و آنالوگ نیز روز به روز پیشرفت کردند. به طوری که هم اکنون هر کدام از این شرکت ها و سازمان ها به دنبال این هستند که بهترین سیستم کنفرانس را به خود تعلق دهند. در آغاز این سیستم های کنفرانس با ابزارهای ابتدایی برای جلسات مجهز شده بودن که کار کردن با این ابزارها بسیار سخت بود. اما با رو به­ رو شدن این ابزار با پیشرفت های نوین بشر باعث شده که در کار سهولتی ایجاد شود و یکی از این موارد سهولت همان سیستم کنفرانس است.

اجزای سیستم کنفرانس

این سیستم شامل محصولات الکترونیکی فراوانی است که ما در ادامه به اصلی‌ترین آن‌ها اشاره می کنیم. البته از بین این وسایل، ۳ مورد اول کاملا حیاتی و باقی موارد تجهیزات انتخابی هستند که معمولا استفاده می‌شوند:

  • میکروفون رئیس
  • میکروفون شرکت کننده ها
  • یونیت کنترل
  • سیستم های فیلمبرداری و دوربین
  • سیستم های صوتی جانبی و بلندگوها
  • ، ویدئو پروژکتور
  •  پرده نمایش
  • لیفت مانیتور

از معروف ترین برندهای جهانی که در امروزه در ایران مورد توجه است می‌توان Televic ، JTR ، Bosch ، Beyerdynamic را نام برد.

نقشه سیستم کنفرانس مورد استفاده در سالن جلسه

مزایای استفاده از سیستم های کنفرانس در اتاق جلسات

در زمان های قدیم تجهیزات بسیار محدود بود و سختی جلسات کنفرانس را به دنبال داشت اما امروزه با استفاده از این امکانات به روز بسیاری از شرکت ها و سازمان های دولتی و خصوصی به طور روزانه جلساتی را برگزار می کنند که این جلسات با استفاده از این امکانات، با سهولت زیادی روبه­رو شده است. به این نکته باید توجه داشت که این تجهیزات و سیستم های کنفرانس دارای تنوع بالایی هستند و در تهیه آن ها باید با آگاهی پیش برویم.

این تجهیزات که به طور کلی آن ها سیستم کنفرانس می نامند می توانند به صورت بی سیم باشند یا با سیم.مهم ترین بخش این تجهیزات سالن های کنفرانس همین سیستم کنفرانس است که به این صورت است که در جلوی هر نفر یک کنسول همراه با میکروفون و بلندگو است.که هر نفر با این تجهیزات می توانند به صورت آسان با دیگران نظر خود را به اشتراک بگذارند. امروزه به دلیل جلساتی که در آن چند زبان برای گفت و گو است و هر نفر نیاز به مترجم دارد؛ تکنولوژی بوجود آمده که می تواند بیش از ۳۰ زبان را در لحظه ترجمه کند.اما در قدیم به دلیل نبود این تکنولوژی هر فردی نیاز به یک مترجم در جلسه داشت تا سخن های دیگران را برای او به سرعت ترجمه کند.

برخی از محصولات الکترونیکی جانبی مورد استفاده در اتاق جلسات و همایش

با توجه به فاصله هایی که در بین نفرات وجود دارد و هر فرد نیاز به این دارد که صفحه نمایش را به وضوح ببیند، تجهیزاتی را در این مبحث به وجود آورده اند که کار را برای نفرات در سالن آسان کرده است. این تکنولوژی که به دوربین های چرخان یا متحرک معروف هستند می توانند در سقف یا بر روی میز و در جلوی نفرات نصب گردد و تصاویر را به راحتی برای دیگران پخش کند.بعد از اتمام جلسه هر کدام از نفرات حاضر در سالن نیاز دارد تا مروری بر بحث ها و گفت و گوهای رخ داده داشته باشد.این بحث ها و گفت و گوها توسط دستگاه های ضبط صدا ذخیره وبا دوربین ها گرفته می شود و در پایان جلسه پخش می گردند. میکروفون های جلوی هر فرد این امکان را به آن ها می دهد تا در همان جایی که نشسته اند سخن خود را به صورت ملایم بازگو اما در گذشته چنین نبود و هر فردی که می خواست سخن بگوید و نظر دهد باید با صدایی بلند و واضح نظر خود را با دیگران به اشتراک می گذاشت و این عمل بسیار برای برخی از افراد سخت بود.

لیفت مانیتور استفاده شده در اتاق کنفرانس

مهم ترین ابزار

مهم ترین ابزار یک سیستم کنفرانس که باید به آن توجه ویژه ای کرد، میکروفون هایی است که در جلوی هر فرد تهویه می شود.چرا که این سیستم های صوتی قرار است سخن را راحت تر و واضح تر به دیگران انتقال دهد و به همین دلیل از اهمیت فراوانی برخوردار است.این میکروفون ها در سالن ها کنفرانس بزرگ دارای اهمیت بالایی هستند و همواره افراد به این نکته توجه می کنند که بهترین و به روز ترین میکروفون ها برای سالن خود تهیه کنند.

Bosch CDN Conference System

امکانات رفاهی سالن کنفرانس و آمفی تئاتر

امکانات رفاهی اهمیت زیادی در اتاق کنفرانس دارد. برای تجهیز سالن کنفرانس از دکوراسیون مناسب کمک بگیرید. چند پد کاغذ و قلم در کنار میکروفن های سیستم کنفرانس قرار دهید.

سیستم کنفرانس مجموعه میکروفن های رومیزی را شامل می شود. در سیستم مجهز کنفرانس از بلندگوهای جداگانه و امپلی فایر استفاده می شود. لوازم و تجهیزات صوتی و تصویری سالن همایش و آمفی تئاتر از تجهیزات صدا گرفته همچون امپلی فایر برای تقویت صدا و صوت‌های حرفه‌ای جانبی در سالن مورد توجه می باشند. امپلی فایر برای تقویت صدا در سینمای خصوصی نیز به کار گرفته می شود.

یک سیستم کنفرانس مجهز از نصب دوربین نیز بهره مند می گردد. دوربین های تعبیه شده به گونه هماهنگ با کنسول طراحی می شوند. با صحبت کردن هر فرد در کنفرانس و فشردن دکمه کنسول، دوربین نیز به سمت فرد صحبت کننده چرخیده می شود. با این اتفاق، امکان رویت فرد بر روی صفحه مانیتور نیز فراهم خواهد شد.

مشاوره

شرکت طنین سیمای پاژ با سابقه‌ای طولانی در طراحی، تجهیز و ساخت انواع سالن‌های همایش، کنفرانس، آمفی تئاتر، سینما، اتاق‌های مدیا برای بزرگترین شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی در سراسر ایران مانند سایپا، آتش نشانی تهران، شعبه مدیریت بانک سامان، وزارت بهداشت، بیمارستان لبافی نژاد، سینماهای ویلاهای شخصی، شهرداری اصفهان، میراث فرهنگی و… دارد. با افتخار آماده ارائه مشاوره رایگان و فروش ارسال محصولات به شما عزیزان در سراسر میهن بزرگمان ایران هستیم.



دیدگاه ها

  1. محمد اکبری گفت:

    خیلی قشنگ به این تجهیزات الکترونیکی مورد استفاده در سالن اشاره کردید. اکثرا به طراحی دکوراسیون و چوب اهمیت میدن ولی سیستم کنفرانس و باقی تجهیزات الکترونیکی چیزهایی هستن که مثل روح برای اون جلسه عمل میکنن. ممنون از مقاله خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up