• شناسه خبر : 44825
  • تاریخ انتشار : 08 دی 1399 - 02:02

استاندار اردبیل گفت: تأسیس خانه و پایگاه تخصصی اسکی در سرعین به عنوان یکی از اولویت‌های اساسی این شهرستان است که با همکاری مسئولان مربوطه درصدد تحقق این مهم برای توسعه ورزش هستیم.

اکبر بهنامجو

نشست رؤسای هیئت‌های ورزشی استان اردبیل با حضور مسئولان و دستگاه‌های مربوطه و نیز رؤسای هیئت‌های ورزشی استان برگزار شد و در این جلسه هر کدام از مسئولان به نقطه‌نظراتی در ارتباط با توسعه ورزش استان پرداختند.

همچنین در ادامه هر کدام از رؤسا نسبت به مشکلات و برنامه‌های مذکور اعلام نظر کرده و خواستار حمایت همه‌جانبه توسط دستگاه‌های مربوطه شدند.

ساخت پناهگاه و جان‌پناه در ضلع جنونی کوه سبلان

اکبر بهنامجو استاندار اردبیل ظهر امروز در این نشست اظهار داشت: تأسیس خانه و پایگاه تخصصی اسکی در سرعین به عنوان یکی از اولویت‌های اساسی این شهرستان است که با همکاری مسئولان مربوطه درصدد تحقق این مهم برای توسعه ورزش هستیم.

وی با اشاره به این که شیوه زندگی کنونی افراد جامعه را به سمت سلامت جامعه هدایت می‌کند بیان کرد: این مسئله به عنوان یک اولویت اساسی است که این موضوع می‌تواند در تأمین زمینه لازم برای انجام ورزش و حرکات بدنی در منازل را باید در این شرایط کرونایی دوچندان کرده است.

استاندار اردبیل ادامه داد: ادارات جزو مراکزی است که مدیران آن‌ها با برنامه‌ریزی مناسب می‌توانند نسبت به توسعه ورزش‌ها و تشویق کارکنان مؤثر واقع شوند که به همین منظور نیاز است در راستای مکان‌یابی ورزش‌های همگانی برای شروع فعالیت‌های فرهنگی و عملی اقدامات لازم را انجام دهیم.

بهنامجو تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری برای بردن مردم به سمت ورزش و کمک به سلامت افراد نیز جزو اهم مواردی است که انتظار می‌رود هیئت‌های ورزشی به آن توجه داشته باشند و در کنار افرادی که به صورت حرفه‌ای ورزش می‌کنند گام بردارند.

وی اظهار کرد: انتظار ما از مسئولان این است که ساخت پناهگاه و جان‌پناه در ضلع جنونی کوه سبلان را در دستور کار قرار دهند و در راستای تأمین مصالح مورد نیاز هماهنگی‌های لازم را به عمل آورند.

 لزوم راه‌اندازی پیست کاناپولو برای مسابقات ملی و جهانی در دریاچه شورابیل

مرتضی قاطع، رئیس هیئت قایقرانی استان اردبیل نیز در ادامه گفت: لزوم راه‌اندازی پیست کاناپولو برای میزبانی مسابقات ملی و جهانی در دریاچه شورابیل اردبیل با توجه به ظرفیت‌های بالقوه این منطقه اولویت اساسی است و در این زمینه با توجه به این که ۶۰ درصد ورزشکاران رشته قایقرانی بانوان هستند به همین منظور علاقه به این رشته ورزشی کماکان وجود دارد.

وی با اشاره به این که ایجاد سایت‌های ورزشی برای ورزش‌های زمستانی در استان اردبیل یک لازمه اساسی و ضروری است بیان کرد: با توجه به این که ورزش یکی از نیازهای مهم برای تأمین سلامتی مردم است به همین منظور باید به این مهم توجه ویژه‌ای در دستور کار باشد.

رئیس هیئت قایقرانی استان اردبیل بیان کرد:‌شرایط خاص کرونایی سبب کاهش ورزش و نیز توجه به این موضوع شده که به همین منظور باید از ورزش‌های جایگزین برای این مهم استفاده شود تا بتوانیم با حل مشکلات مربوطه به تمامی اهداف خود در این زمینه جامه عمل بپوشانیم.

پیست اسکی اوجور و سکوی پرش جزو نمونه‌های برتر کشور است

حسن حسن‌پور فرماندار شهرستان سرعین نیز در ادامه با اشاره به این که پیست اسکی اوجور و سکوی پرش جزو نمونه‌های برتر کشور است بیان کرد: در این زمینه سایت بسیار مناسبی برای انجام ورزش‌های زمستانی در دستور کار است که انتظار می‌رود تا بتوانیم با تلاش‌های همه‌جانبه در تحقق اهداف مورد نظر موفق عمل کنیم.

وی با اشاره به این که ساخت راه مناسب دسترسی به پیست اسکی آلوارس در دستور کار است بیان کرد: به همین منظور ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار به این مهم در نظر گرفته شده و تخصیص یافته است که با در نظر گیری معیارهای محیط زیستی در اجرای پروژه‌ها استفاده خواهد شد.

فرماندار شهرستان سرعین ادامه داد: لزوم توجه به ورزش همگانی در استان اردبیل یک اولویت اساسی است و در این زمینه تمامی افراد جامعه اعم از پیر و جوان و کودک می‌توانند به عنوان ورزشکار وارد عرصه شوند و ساعاتی از روز را به فعالیت‌های ورزشی بپردازند.

حسن‌پور ادامه داد: کمک به قهرمان‌پروری و رقابت با سایر استان‌ها یک اولویت اساسی برای ما است و در این زمینه با ایجاد زیرساخت‌های ورزشی مناسب درصدد استعدادیابی و کمک به توسعه ورزش هستیم که این مهم نیازمند توجه ویژه و همه‌جانبه است.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up