• شناسه خبر : 45048
  • تاریخ انتشار : 10 دی 1399 - 02:24

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: صندوق امداد ولایت ۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه در ۹ ماه امسال در این استان به مددجویان تحت حمایت و افراد نیازمند جامعه پرداخت کرده است.

کارت بانک

حسین دشتی روز چهارشنبه افزود: این مبلغ در قالب تسهیلات کارگشایی، اشتغال و خودکفایی، خرید و ساخت مسکن، ودیعه مسکن و تسهیلات شهریه به مددجویان و نیازمندان پرداخت شده تا بخشی از مشکلات نیازمندان برطرف شود.

به گفته وی، صندوق امداد ولایت در ۹ ماه سال جاری در استان به سه هزار و ۳۰۰ نفر از مددجویان تسهیلات پرداخت کرده و تسهیلات اعطایی به مددجویان به صورت قرض‌الحسنه و با اقساط بلند مدت پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ درصد این صندوق متعلق به کمیته امداد بوده و هیچ شخص حقیقی و حقوقی سهامدار آن نیست، اضافه کرد: صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت نمونه بارز بانکداری اسلامی است.

او اضافه کرد: هدف از تاسیس این صندوق علاوه بر خدمت‌رسانی آسان و بی‌منت به مددجویان، حفظ شان نیازمندان و ترویج و توسعه سنت حسنه قرض‌الحسنه در جامعه است.

وی ادامه داد: صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت زیر مجموعه کمیته امداد بوده و از سال ۹۵ با تاکید مقام معظم رهبری و مجوز بانک مرکزی شروع به فعالیت کرده است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: این نهاد برای رفع مشکلات اقشار آسیب‌پذیر جامعه با بانک‌های “مهر ایران” و “رسالت” نیز همکاری همه‌جانبه دارد، تا با حمایت های آنها مسیر خودکفایی مددجویان و نیازمندان فراهم گردد.

دشتی افزود: در ۹ ماه امسال هزار نفر از مددجویان و نیازمندان استان به بانک مهر ایران معرفی شده‌اند و این بانک بیش از ۶۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به آنها پرداخت کرده است.

او اظهارکرد: همچنین در این مدت ۱۰۰ نفر از مستمندان جامعه به بانک رسالت معرفی شده و این بانک نیز پنج میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به افراد واجدالشرایط پرداخت کرده است.

وی بیان کرد: بر اساس بررسی های صورت گرفته نیازمندان و مددجویان از خوش حساب‌ترین افراد هستند و خود را ملزم به بازپرداخت تسهیلات دریافتی دانسته و در این زمینه کمترین مشکل را برای بانک های عامل ایجاد می کنند.

دشتی خواستار همکاری بیش از پیش مردم و خیرین با کمیته امداد شد و اضافه کرد: خیران و افراد نوع‌دوست می‌توانند با سپرده‌گذاری در صندوق امداد ولایت علاوه بر افزایش منابع مالی این صندوق از اجر قرض‌الحسنه بهره‌مند شوند.

وی اظهارامیدواری کرد: با مشارکت گسترده خیرین و آحاد مختلف جامعه در طرح‌های حمایتی کمیته امداد استان اردبیل شاهد ریشه‌کنی فقر و محرومیت از جامعه باشیم.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up