• شناسه خبر : 45112
  • تاریخ انتشار : 11 دی 1399 - 08:33

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: پیگیری ‌های لازم در خصوص تقویت خدمت ‌رسانی امدادی در جاده سرچم و استقرار اتوبوس آمبولانس انجام می ‌شود.

پی سی آر کرونا

شهرام حبیب زاده با حضور در شهرستان کوثر و بررسی مسائل و مشکلات حوزه سلامت شهرستان اظهار داشت: پیگیری های لازم از طریق وزارت بهداشت در خصوص تقویت خدمت رسانی امدادی در جاده سرچم و استقرار اتوبوس آمبولانس انجام خواهد شد، همچنین کمبود نیروی انسانی و تجهیزات نیز در حد امکان با پیگیری معاونت های دانشگاه صورت می‌ گیرد.

وی نیز ضمن قدردانی از ستاد مدیریت کرونای شهرستان و اجرای موفقیت آمیز طرح شهید سلیمانی و کسب رتبه برتر در رهگیری و غربالگری شهرستان گفت: هدف اصلی این طرح، شناسایی افراد ناقل و بی علامت مبتلا بوده که اگر بتوانیم این کار را به نحو احسن انجام دهیم در قطع زنجیره بیماری کرونا موفق خواهیم بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل محله محور بودن این طرح را مهم دانست و تاکید کرد: نظارت بر رعایت دستورالعمل‌ های بهداشتی و عدم برگزاری مراسم عزاداری، عروسی و تجمعات غیر ضروری باید بصورت محله به محله توسط تیم های نظارتی انجام شود.

حبیب زاده تصریح کرد: علیرغم اقدامات مطلوب شهرستان در اجرای طرح شهید سلیمانی و کنترل و رهگیری و شناسایی بیماران مشکوک، در صورت عدم رعایت، این حالت پایدار، شکننده بوده و مجددا احتمال شیوع و گسترش بیماری را شاهد خواهیم بود.

وی ضمن تاکید بر استفاده از ظرفیت نمایندگان مجلس و خیرین سلامت در توسعه بهداشت و درمان شهرستان افزود: توسعه شهرستان باید همگام با توسعه سایر بخشها و بخصوص گردشگری سلامت توسط دستگاه‌ های مرتبط انجام شود.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up