• شناسه خبر : 45257
  • تاریخ انتشار : 14 دی 1399 - 05:11

استاندار اردبیل گفت: علی‌رغم این که تردد در استان ۲۱ درصد کاهش یافته و جاده‌های چهار بانده افزایش یافته است، اما شدت و شکل تصادفات تغییر آنچنانی نیافته است که این مسئله نشان دهنده دخیل بودن عوامل انسانی در تصادفات است

اکبر بهنامجو

اکبر بهنامجو استاندار اردبیل اظهار داشت: در راستای کاهش تصادفات جاده‌ای به عنوان یکی از موضوعات مهم استان برنامه‌ریزی‌های اساسی انجام یافته است به طوری که تردد ۲۱ درصد کاهش یافته و با افزایش جاده‌های چهار بانده شدت و شکل تصادفات تغییر آنچنانی نیافته است که این مسئله نشان دهنده دخیل بودن عوامل انسانی در تصادفات است.

وی با اشاره به این که تخطی از سرعت مطمئنه و بی‌توجهی به جلو از عوامل تشدید کننده تصادفات جاده‌ای است و در این زمینه عامل انسانی به این مسئله دامن زده و مشکلات قابل توجهی را به وجود می‌آورد که به همین منظور نیاز است نسبت به فرهنگ‌سازی و همکاری مردم نیز تصمیماتی اتخاذ شود.

استاندار اردبیل ادامه داد: رانندگی با سرعت مطمئنه در راستای جلوگیری از تصادفات اولویت اساسی است و در این زمینه چهار خطه‌کردن جاده‌ای استان یکی از اولویت‌های اساسی است که در این زمینه اقدامات اساسی انجام یافته است به طوری که اردبیل با ۵۰ کیلومتر جاده چهار خطه هم‌اکنون ۳۰۰ کیلومتر محور چهار بانده دارد.

بهنامجو ادامه داد: برنامه‌ریزی‌های لازم در راستای چهارخطه‌سازی جاده سربند – پارس‌آباد با برنامه‌ریزی‌های لازم انجام یافته است و به همین منظور تمهیدات لازم در راستای کنترل سرعت در راه‌های فرعی و روستایی انجام یافته و تمهیدات لازم در راستای کاهش سرعت و جلوگیری از تصادفات مبنای کار قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: نظارت بر دوربین‌های ثبت تخلفات و نیز رفع مشکلات مربوطه دوربین‌ها برای کنترل سرعت رانندگان نیز در جاده‌های استان تعبیه‌سازی شده تا بتوانیم به این شکل در راستای فرهنگ رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی گام‌های اساسی برداریم.

بهنامجو در ادامه با اشاره به منطقه آلوارس به عنوان سایت‌های ورزش‌های زمستانی نیز گفت: درصدد هستیم برای توسعه حوزه گردشگری در منطقه نسبت به تقویت و تکمیل آن اقدام کرده و حلقه‌های گردشگری شهرستان‌های استان را تکمیل کنیم.

v



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up