• شناسه خبر : 45491
  • تاریخ انتشار : 17 دی 1399 - 03:00

نماینده مردم پارس‌آباد در مجلس گفت: منطقه زرخیز مغان در حوزه کشاورزی و دامپروری ظرفیت‌های ویژه‌ای دارد که با پیگیری‌ها و تلاش‌های انجام شده در حال حاضر این منطقه در مسیر توسعه و شکوفایی قرار گرفته است.

مجلس

عباس جهانگیرزاده اظهار داشت: باید از تمامی ظرفیت‌های موجود در منطقه مغان و شهرستان های شمال استان اردبیل برای حل مشکلات و اشتغالزایی برای جوانان استفاده کنیم و با این اقدامات در تحقق شعار جهش تولید نیز موثر خواهیم بود.

وی با بیان اینکه مغان در تولید محصولات کشاورزی کشور نقش مهمی دارد افزود: منطقه زرخیز مغان در حوزه کشاورزی و دامپروری ظرفیت‌های ویژه‌ای دارد که با پیگیری‌ها و تلاش‌های انجام شده در حال حاضر این منطقه در مسیر توسعه و شکوفایی قرار گرفته و امروز عملیات اجرایی پالایشگاه دانه های روغنی در پارس آباد آغاز می‌شود.

جهانگیرزاده از کلنگ زنی احداث اولین پالایشگاه تولید سوربیتول خاورمیانه در دشت مغان خبر داد و تصریح کرد: امروز در راستای حمایت از تولید، تلاش برای اشتغال جوانان، توسعه منطقه و رفع محرومیت و مشکلات اولین پالایشگاه دانه های روغنی کشور با عنوان تولید سوربیتول خاورمیانه کلنگ زنی و عملیات اجرایی احداث این مجموعه تولیدی آغاز خواهد شد.

نماینده مردم شمال استان اردبیل در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تامین اعتبارات لازم برای این پروژه بیان کرد: این پالایشگاه با اعتباری بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال راه اندازی می‌شود که ۵۰ درصد این سرمایه آورده سرمایه گذار مربوطه است و ۵۰ درصد دیگر نیز از محل اعتبارات بانکی تامین شده است که از طریق بانک‌های کشاورزی، ملی و سپه اعتبارات لازم به میزان ۶ هزار میلیارد ریال برای اجرای این پروژه مهم تبدیلی – پالایشی تامین شده است.

وی با اشاره به تلاش مردم منطقه مغان در عرصه تولید و اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: احداث پالایشگاه دانه های روغنی اهمیت ویژه و بسیار حیاتی در حمایت از کشاورزان و فروش تولیدات دانه های روغنی مزارع منطقه داشته و به جهت اشتغال آفرینی برای چند صد نفر تاثیر چشم گیری در اشتغال مستقیم بیکاران منطقه ای نیز خواهد داشت.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up