• شناسه خبر : 45686
  • تاریخ انتشار : 20 دی 1399 - 02:14

مدیرکل میراث فرهنگی وگردشگری وصنایع دستی استان اردبیل در این باره اظهار داشت: در مراسمی که درکاخ نیاوران برگزارشد وزیرمیراث فرهنگی وگردشگری وصنایع دستی لوح ثبت ملی شهر های اصلاندوز وعنبران را به عنوان شهرهای ملی صنایع دستی به استاندار اردبیل اهدا کرد که بر ای استان اردبیل این امر بسیار حائزاهمیت بود.

نادر فلاحی

نادر فلاحی مدیرکل میراث فرهنگی وگردشگری وصنایع دستی استان اردبیل در این باره اظهار داشت: در مراسمی که درکاخ نیاوران برگزارشد وزیرمیراث فرهنگی وگردشگری وصنایع دستی لوح ثبت ملی شهر های اصلاندوز وعنبران را به عنوان شهرهای ملی صنایع دستی به استاندار اردبیل اهدا کرد که بر ای استان اردبیل این امر بسیار حائزاهمیت بود.

فلاحی با اشاره اینکه همکاران معاونت صنایع دستی میراث فرهنگی استان اردبیل بیش ازیک سال برای مستندسازی گلیم عنبران و ورنی مغان تلاش کردند تا این دواثر فاخر هنری استان اردبیل به ثبت ملی برسد.

وی گفت گلیم عنبران و ورنی مغان آثار فاخر درکشور است که دارای برنده بوده و طرفداران زیادی دربین هنرو فرهنگ دوستان دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی وگردشگری وصنایع دستی استان اردبیل گفت ثبت ملی گلیم عنبران و ورنی مغان علاوه بر برند سازی نقش اساسی در فروش این صنایع دستی های استان وجذب گردشگردرمنطقه خواهد داشت و با معرفی اصلاندوزمغان و عنبران نمین به عنوان شهرهای صنایع دستی شاهد افزایش ماندگاری گردشگران وپویایی اقتصاد منطقه خواهیم بود.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up