• شناسه خبر : 45693
  • تاریخ انتشار : 20 دی 1399 - 06:18

فرمانده انتظامی استان اردبیل از کشف پرونده ۴ هکتاری زمین ‌خواری در استان اردبیل خبر داد.

زمین خواری

سردار هوشنگ حسینی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای تشدید مبارزه با زمین ‌خواری پرونده ۴ هکتاری زمین خواری به ارزش ۲۷ میلیارد و ۶۳۸ میلیون ریال در روستای “بنفشه درق” شهرستان اردبیل کشف شد.

وی افزود: به دنبال دریافت گزارش ‌های مردمی مبنی بر تصرف غیرمجاز اراضی دولتی توسط ۲ نفر از ساکنان روستای “بنفشه درق” شهرستان اردبیل و زمین ‌خواری ‌های صورت گرفته در این روستا، ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان با تشکیل پرونده و بررسی کارشناسی موضوع، از صحت گزارش ‌های دریافتی اطمینان حاصل و پی بردند که زمین خواری در ۲ منطقه از این روستا صورت گرفته است.

فرمانده انتظامی استان اردبیل با بیان اینکه ارزش پرونده زمین خواری کشف شده بنا به اعلام کارشناسان ۲۷ میلیارد و ۶۳۸ میلیون ریال اعلام شده است، افزود: متهمان پرونده زمین خواری با تشکیل پرونده تحویل مقام قضائی شدند.

حسینی تصریح کرد: تاکنون بیش از ۲۲۱ هکتار از اراضی بیت ‌المال به ارزش بالغ بر ۷۰۳ میلیارد تومان از چنگال متصرفین و زمین‌خواران خارج و به اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل تحویل شده است.

وی افزود: خوشبختانه با تشکیل یگان حفاظت امور اراضی در تمامی استان ‌ها به‌ ویژه در استان اردبیل عملیات مقابله با اقدامات غیرقانونی در این حوزه آغاز شده است و در این استان کارهای قابل توجهی توسط دستگاه قضایی و تمامی دستگاه ‌های ذی ‌ربط برای مقابله با زمین ‌خواری انجام می ‌شود.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up