• شناسه خبر : 46358
  • تاریخ انتشار : 30 دی 1399 - 06:24

این روزها در اکثر منازل برای پخت غذا و تهیه انواع پیتزا،‌ فست فود، گوشت و ماهی از فر آشپزخانه استفاده می شود. اگر شما هم قصد دارید فر تهیه کنید، داشتن اطلاعات کافی درباره انواع فر و روش استفاده از آن، پیش از خرید می تواند انتخاب شما را راحت تر نماید.

4583

همه روزه شرکت ها برای رقابت و جلب نظر مشتری، مدل های جدیدی از فر را تولید می کنند. محبوب ترین نوع فر آشپزخانه فر برقی است. در این مقاله قصد داریم به معرفی جدیدترین مدل های فر برقی از سه شرکت بسیار خوب ایرانی و خارجی بپردازیم.

یک دلیل دیگر برای انتخاب کالای مناسب،‌قیمت بالای آن است. انتخاب وسیله ای که بتواند سالهای طولانی برای شما کار کند یک هنر است که بدون داشتن اطلاعات دباره آن محقق نخواهد شد.

فر آشپزخانه از نظر نوع نصب به دودسته رومیزی و توکار تقسیم می شود. فر رومیزی را اصطلاحا فر مبله نیز می گویند که جابجایی آن راحت است و می توانید در هر نقطه از منزل آن را قرار دهید.

برای نصب فر توکار، لازم است حتما از کابینت استفاده شود. این فر درون کابینت نصب می شود و جلوه بسیار زیبایی به آشپزخانه می دهد،‌فضای کمتری نیز اشغال می کند.

در ادامه به امکانات فر برقی می پردازیم، برخی از این امکانات در مدل های قدیمی فر نیز موجود بود، در فرهای برقی جدید نیز این امکانات به صورت پیشرفته تر و بهتر قرار گرفته است.

موتور جوجه گردان:

یکی از قدیمی ترین امکانات انواع فر که هنوز طرفداران زیادی دارد،‌جوجه گردان است. با استفاده از موتور جوجه گردان می توان انواعگوشت و مرغ بریان را طبخ نمود.

در مدل های جدید فر برقی، از موتور جوجه گردان با امکان چرخش دوطرفه استفاده شده است.

نظافت فر اجاق

سیستم آسان تمیز شو:

یکی از بهترین و جدید ترین امکانات فر برقی که باعث شده است تمیز کردن آن راحت شود،‌ خاصیت آسان تمیز شو است. در این سیستم به کمک بالا بردن دمای فر،‌ چربی ها و ذرات به جا مانده از غذا به خاکستر تبدیل می شوند. این خاکستر در سینی کف فر جمع می شود و به راحتی به کمک یک دستمال مرطوب می توان آن را تمیز کرد.

سیستم هایی مثل خودتمیز کن پیرولیتیک و کاتالیزوری، در مدل های فر نصب شده اند و وظیفه هر دو تبدیل ذرات به خاکستر است.

به عنوان مثال فر کلایبرگ دارای خاصیت Easy clean است و شما می توانید با خرید فر برقی کلایبرگ،‌ محفظه داخلی آن را پس از هربار استفاده به راحتی تمیز کنید.

گریل:

پخت گوشت به صورت گریل،‌طعم بی نظیری به آن می بخشد و برای بسیاری از افراد سرو این غذا مطبوع است. با استفاده از سیستم گریل در فر برقی می توان به راحتی گوشت یا مرغ گریل شده طبخ نمود.

گریل کردن معمولا با استفاده از المنت حرارتی، درجه حرارت زیاد و در مدل های جدید فر با استفاده از یک فن به همراه گریل انجام می شود.

کانوکشن:

یکی از امکانات جدید مورد استفاده در فر برقی، فن کانوکشن است.

کاربرد فن کانوکشن به این شکل می باشد که گرمای تولید شده برای پخت غذا را به صورت یکنواخت به ماده غذایی می رساند. این کار باعث می شود غذا سریع تر پخته شود و در حفظ تازگی و طعم غذا نیز تاثیر زیادی دارد.

استفاده از فن کانوکشن باعث می شود غذا به خوبی مغز پخت شود. در مدل های قدیمی فر که فن کانوکشن ندارند، روی غذا یا کیک خشک و برشته می شد. اما این تکنولوژی باعث پخت بهتر و یکنواخت غذا شده است.

یخ زدایی:

باز کردن انجماد ماده غذایی با فر، یکی از روش های صحیح انجام این کار است که باعث حفظ ارزش ماده غذایی می شود و از آسیب به بافت آن جلوگیری می کند.

در مدل های جدید فر برقی، از فن و المنت برای یخ زدایی به طور صحیح با درجه حرارت مناسب استفاده می شود.

فر برقی آلتون با خاصیت یخ زدایی قوی یکی از برندهای بسیار خوب ایرانی در زمینه تولید فر توکار می باشد. قیمت فر آلتون نیز نسبت به مدل های فر خارجی بسیار به صرفه است.

شیشه نشکن:

استفاده از شیشه سه جداره مقاوم به حرارت در فر توکار علاوه بر حفظ مقاومت فر در مقابل آسیب، از هدر رفتن گرما نیز جلوگیری می کند. در مدل های جدید فر برقی که از شیشه سه جداره استفاده می شود، گرما درون محفظه داخلی فر باقی می ماند، همچنین از داغ شدن محفظه خارجی فر نیز جلوگیری می شود.

ریل تلسکوپی:

قرار دادن و خارج کردن سینی از فر، همیشه با چالش همراه بوده است. امکان سوختن دست در اثر حرارت بالا زیاد است و ممکن است سینی به درستی در جای خود قرار نگیرد.

با استفاده از ریل تلسکوپی این مشکل به خوبی حل شده است و می توانید به راحتی این کار را بدون آسیب رسیدن به دست انجام دهید.

میت پراب:

مطلع شدن از زمان پخت گوشت با استفاده از حسگر میت پراب در فرهای برقی جدید، یکی از امکانات بسیار خوب آنهاست. در این روش یک سر میله را درون گوشت یا مرغ قرار می دهید و سر دیگر آن به سنسور فر متصل می شود. در این حالت می توانید از دمای داخل گوشت مطلع شوید و پس از پخت کامل، آن را از فر خارج نمایید.

 میت پراب

فن خنک کننده:

حرارت بالای که توسط فر برای پخت غذا تولید می شود، ممکن است به بخش های حساس و الکتریکی فر آسیب برساند و عملکرد آنها را دچار اختلال نماید. مدل های جدید فر بیمکث با استفاده از یک فن خنک کننده این قسمتها را خنک کرده و از آسیب به آن جلوگیری می شود.

فر ساده بهتر است یا الکترونیکی پیشرفته:

فر های جدید به صورت الکترونیکی و با انواع برنامه های پخت، قابل برنامه ریزی برای پخت جدید و سایر امکانات تولید شده اند که استفاده از فر را سهولت می بخشند.

در هنگام استفاده از فر ساده، مهارت پخت و پز و تنظیم درجه حرارت و زمان مورد نیاز برای پخت بر عهده شماست، این کار را باید با چندین بار آزمون و خطا انجام دهید.

اما با استفاده از فر برقی جدید، زمان کمتری صرف انتخاب روش و میزان دمای پخت خواهید کرد.

سیستم حرارت دهی در فر برقی:

انواع فر برقی با تعداد المنت های متفاوت تولید شده است که درجه حرارت آنها از کم به زیاد قابل تنظیم می باشد.

برای پختن کیک، پیتزا و مرغ کمترین میزان حرارت نیز کفایت می کند. استفده از المنتهای بالا و پایین به همراه فن یکنواخت کننده حرارت این کار را به راحتی انجام می دهد.

سایر برنامه ها و درجه های پخت نیز کار شما را برای پخت انواع شیرینی و غذا راحت می کند.

فر

حجم فر:

تنوع مدل های فر آشپزخانه تنها به انرژی مصرفی و نوع نصب آنها بستگی ندارد. انواع فر را می توان از نظر ظرفیت نیز تقسیم بندی نمود. ظرفیت فرهای موجود در بازار به صورت لیتر بیان می شود و عدد آن بین ۲۵، ۲۸، ۴۰، ۵۵، ۶۵ و ۷۰ لیتر متنوع است.

ابعاد فر برقی:

مورد دیگری که در مورد ظاهر فر برقی باید بدانیم، ابعاد آن است.

فر آشپزخانه را از نظر سایز به سه دسته زیر تقسیم میکنند:

  1. فر با طول ۶۰ سانتی متر
  2. فر با طول ۹۰ سانتی متر
  3. فر با طول ۱۲۰ سانتی متر

اکنون با دانستن اطلاعات فوق می توانید از بین مدل های جدید فر برقی موجود در بازار، مناسب ترین نوع فر برای آشپزخانه خود را انتخاب نمایید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up