• شناسه خبر : 50784
  • تاریخ انتشار : 06 اردیبهشت 1400 - 05:06

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل گفت: شکوه مادی و معنوی مجموعه شیخ صفی را باید به بهترین شکل به جهانیان ارایه کنیم.

نادر فلاحی

 

نادر فلاحی در جلسه بررسی شرایط تبیین جایگاه میراث جهانی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی اظهار داشت: افتخار ایران و آذربایجان، بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی و خط مشی آن بزرگوار است که برآیند آن ایجاد اتحاد و یکپارچگی ملی و مذهبی است.

وی با بیان اینکه گردشگری اردبیل در کنار زیبایی های جغرافیایی و طبیعی مدیون بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی است، گفت: جایگاه تمدن‌سازی مکتب شیخ صفی چنان ارزشمند است که امنیت و یکپارچگی این مرز بوم را رقم زده است و ما باید به بهترین شکل شکوه مادی و معنوی این مجموعه را به جهانیان ارایه کنیم

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل بیان کرد: تبیین اینکه امنیت راه‌های ابریشم و ایجاد بستر امن تجارت و سفر نیز در راستای زحمات سلسله صفوی در این دیار است که باید به بهترین شکل برگردن تمام دوستداران و فعالان فرهنگی است.

فلاحی با بیان نقش مهم مدیریت استراتژیک در این مورد تاکید کرد: اقدامات ما باید به گونه‌ای باشد که هر اردبیلی، به اردبیلی بودن خود، بیش از پیش افتخار کند و ما به دنبال ایجاد بستر و ساختاری محکم هستیم.

وی خواستار گردهمایی‌های تخصصی برای تجمیع آرای نخبگان برای تدوین برنامه شد و با اشاره به شعار سال در بخش مانع‌زادیی ها تصریح کرد: واکاوی مشکلات و موانع پیش‌روی اردبیل در جذب گردشگران خارجی نیز در این راستا در صدر اهداف باشد.

حسین وثوق ایرانی که مسئولیت این تشکل را بر عهده‌ خواهد داشت، با بیان اینکه آغاز این‌ حرکت نیازمند تحلیل و آنالیز داده‌های گذشته، حال و چشم‌انداز آینده است، گفت: برای تک‌تک جزئیات اهداف این برنامه فاخر، جلسات و چکش‌کاری هایی با نخبگان خواهیم داشت.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up