• شناسه خبر : 53516
  • تاریخ انتشار : 12 تیر 1400 - 02:05

نشست مجازی «یاریگران زندگی، پیشگیری از اعتیاد» همزمان با هفته مبارزه با مواد مخدر در کتابخانه مرکزی اردبیل برگزار شد.

اعتیاد معتاد

نشست مجازی «یاریگران زندگی، پیشگیری از اعتیاد» همزمان با هفته مبارزه با مواد مخدر با حضور بهمن عالی زاده، استاد دانشگاه های اردبیل و جمعی از علاقه مندان این حوزه در کتابخانه مرکزی اردبیل برگزار شد.

عالی زاده در این نشست با اشاره به اثرات سوء مواد مخدر در حوزه های محتلف، روانشناختی و اجتماعی، گفت: در بعد روانشناختی، اعتیاد موجب بروز اضطراب، افسردگی، خشونت و بی خوابی می شود که این عوامل در حوزه های اجتماعی نیز موجب عدم برقراری ارتباط موثر می شود.

وی به تاثیر مستیم اعتیاد بر روی بدن انسان اشاره کرد و افزود: علاوه بر تاثیرات این ماده مخرب در حوزه های زندگی اجتماعی، فردی و خانوادگی افراد، موجب بروز درد های بدنی، تحلیل عضلانی و انعطاف پذیری ضعیف مفاصل می شود.

استاد دانشگاه های اردییل در ادامه سخنان خود، انجام ورزش های مستمر و مداوم را یکی از راهکار های مهم و پیشگیرانه برای جلوگیری از گرایش اقشار مختلف به ویژه جوانان به اعتیاد دانست و خاطرنشان کرد: ورزش با تقویت قدرت حافظه و انعطاف پذیری و استقامت بدن موجب تقویت فکری و روحی انسان می شود و از گرایش به سوی مواد مخدر جلوگیری می کند.

بهمن عالی زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاثیر روانشناختی ورزش در کنترل اضطراب و افسردگی و تخلیه عصبی، تصریح کرد: ورزش با انتقال اکسیژن و خون رسانی به مغز تاثیر معناداری در کاهش اضطراب داشته و موجب تخلیه هیجانات درونی می شود.

وی تقویت مهارت برقراری ارتباط موثر و غلبه بر ترس از شکست را از مزایای ورزش دانست و گفت: خانواده ها و نهاد های اجتماعی باید برای مقابله با گرایش جوانان به اعتیاد، بستر های لازم برای تشویق و ترغیب جوانان به ورزش را فراهم کنند.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up