• شناسه خبر : 54398
  • تاریخ انتشار : 31 تیر 1400 - 05:20

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با انتقاد از بی توجهی دولت و وزارت نیرو به کمبود آب در طول ماه‌های اخیر گفت: کمبود آب عشایر را در زمینه تولید با معضلات بزرگی روبرو کرده است.

کانال آبرسانی و آبخیزدازی

 

عباس جهانگیرزاده با اشاره به قطعی آب و برق در برخی مناطق کشور و عدم مدیریت آن در طول سالهای اخیر اظهار داشت: قطعی آب و برق فقط در خوزستان و سیستان و مناطق مرکزی کشور نیست، بلکه حتی منطقه پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلان‌دوز هم که ۶۵۰ روستا دارد دچار قطعی آب و کمبود آن است، این در حالی است که ما در کنار رود ارس قرار داریم.

وی افزود: متأسفانه طی سالیان گذشته اقدامات اساسی برای تأمین آب شرب و آب دامداری‌های این منطقه انجام نشده است و دولت و وزارت نیرو در این زمینه عقب‌ماندگی‌های زیادی دارند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: شاید باورپذیر نباشد که درکنار رود ارس دچار کم‌آبی باشیم، ولی در صورت بی‌توجهی به این موضوع، تعداد زیادی دام دچار کم‌آبی شده و خسارات سنگینی به خانوارهای این مناطق وارد خواهد شد.

جهانگیرزاده بیان کرد: دشت مغان در اثر کم‌آبی در طول سالهای اخیر دچار ضرر و زیان زیادی شده است و با اینکه در کنار رود هستیم تشنه هستیم و همینطور در تأمین آب شرب هم مشکلات زیادی وجود دارد.

وی گفت:‌در طول سالهای اخیر مشکل خشکسالی و کمبود آب شرب و آب احشام توانسته روستائیان دشت مغان و پارس‌آباد را به دردسر انداخته و آنها در زمینه تولید به معضلات بزرگی برخوردند.

نماینده مردم شهرستان پارس آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:‌ بارها به وزارت نیرو، اداره آب منطقه‌ای و اداره برق منطقه‌ای تذکر داده و موضوع را پیگیری کرده‌ام، ولی بعد از گذشت دو تا سه ماه پاسکاری از این اداره به آن اداره عملا کار خاصی از سوی دولت صورت نگرفته است.

جهانگیرزاده گفت: بی‌توجهی دولت به مشکلات آب و برق منطقه ایران در گوشه و کنار کشور خیلی عجیب و غریب است؛‌ نباید حتما مشکل به بحران تبدیل شود تا مسئولان برای رفع آن ورود کنند، در حالی که می‌توانستیم با کمترین هزینه، مشکلات را کاهش داده و رفع کنیم.

وی در پایان افزود: ۷۰ درصد کشاورزی و جامعه عشایری استان اردبیل در منطقه پارس‌آباد و دشت‌مغان و بیله‌سوار است و باید مشکلات کم‌آبی و قطعی برق آن منطقه به صورت اساسی حل و فصل شود، این در حالی است که وزارت نیرو و دولت در این زمینه به وظایف اساسی خود در طول سالهای اخیر عمل نکرده‌اند.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up