• شناسه خبر : 55155
  • تاریخ انتشار : 16 مرداد 1400 - 03:12

یاور قهرمانی 

شورا

برای رسیدن به هدف بزرگ باید گام‌های بزرگ برداشته شود و کوچک‌نگری و کوچک‌انگاری، آفت رشد و بالندگی است. ارائه خدمات شهری در شهرستان اردبیل ، نیازمند تغییر نگرش و بینش، تغییر ساختار و تغییر در تعاملات چندجانبه است. پتانسیل‌ها و ظرفیت‌ها و استعدادهای طبیعی و انسانی این شهرستان بیش از اندازه است. شورا و شهردار باید ریسک‌پذیری توأم با ظرفیت‌های قانونی و همچنین ارتباط‌گیری را با برنامه بومی خویش تلفیق نمایند تا پس از دوره چهار ساله، تصویر زیبایی در مرکز شهر به یادگار بگذارند.

باید با نگاه سلامت مدیریت شهری چالش های شهری را مرتفع و برای نیازهای شهروندان برنامه ریزی کنیم.

شورای شهر به عنوان چشم و گوش مردم باید بر عملکرد مدیریت و برنامه و بودجه ی شهری نظارت داشته باشد ،طبیعتا بحث شفافیت مالی و گزارش آن به مردم جزو اولویت های شورای ششم خواهد بود.

تصمیم سازی و تصمیم گیری باید در شورای شهر و شهرداری نهادینه و جاری شود تا شورا بتواند از تصمیمات خلق الساعه و هزینه تراشی و رفتارهای غیرقانونمند در شهرداری مراقبت کند.

پس از تشکیل شورا،بدون فوت وقت،تعیین “شهردار” بعنوان اولین و مهمترین مساله برای پارلمان محلی بشمارمی آید همچنانکه شورای اسلامی شهرها،نقش پارلمان محلی راایفا می کند ،”شهردار”درنقش دولت محلی، مجری تصمیمات ، طرح ها وبرنامه های شورای اسلامی شهر به شمار می آید و به راستی هرچه انتخاب شهردار هوشمندانه و بر اساس لیاقت و توانمندی و تخصص باشد بر کارآمدی یا ناکارآمدی پارلمان محلی تاثیر گذاراست.

اعضای شورا برای انتخاب بهترین گزینه ممکن و شایسته باید با مطالعه و بررسی گزینه‌های برتر براساس یک چارچوب و اصول تعریف شده اقدام کنند و به‌دور از نگاه‌های حزبی، سیاسی و محلی براساس توانمندی‌های ذاتی افراد و برنامه وی دست به انتخاب شهردار بزنند.

از نمایندگان پارلمان محلی انتظار داریم در انتخاب شهردار  دقت لازم داشته وفردی انقلابی ، پاکدست ، متعهد ، متخصص و همسو با دولت و مجلس انتخاب نمایند.لازم بذکراست توسعه و آبادانی شهراردبیل و اتمام پروژه های نیمه تمام، نیازمند حمایت های همه جانبه نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، مسؤلین استانی ومخصوصا اعضای محترم شورای اسلامی شهر از شهردار آینده میباشد.  از شهردار آینده اردبیل انتظار داریم توجه ویژه به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته داشته باشند.

به امید روزی که مردم به اعضای محترم شورای اسلامی شهر دوره ششم اردبیل و شهردار نمره قبولی بدهند



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up