• شناسه خبر : 55559
  • تاریخ انتشار : 25 مرداد 1400 - 06:17

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: سفیران به دنبال نشان دادن حسادت خود نسبت به ایران به تاریخ گذشته خودشان پناه برده‌اند.

IMG 5388

 

حجت‌الاسلام سید حسن عاملی در واکنش به جنجال تصویر سفارت روسیه و انگلیس اظهار داشت: در اواخر جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۴۳ میلادی رهبر شوروی و رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر انگلیس بدون اینکه به دولت ایران خبر بدهند یا اجازه بگیرند، وارد کشور شده و در سفارت روسیه، کنفرانس سه روزه درخصوص اتمام جنگ و کیفیت مدیریت این سه کشور بردنیا بعد ازجنگ تشکیل دادند.

وی افزود: این اقدام غیرقانونی آنها، ذلّت کامل برای دولت ایران بود و آنها عمداً ایران را برای این کار انتخاب کرده بودند همچنانکه که ورود ارتش انگلیس از جنوب و شوروی از شمال بدون هیچگونه مقاومت از طرف ارتش ایران، نهایت ذلّت برای کشور ما بود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل بیان کرد: حالا دو سفیر روسیه و انگلیس در همان نقطه که استالین، روزولت و چرچیل نشسته بودند، نشسته و عکس گرفته و آن را منتشر کرده اند تا ذلّت آن زمان ایران را دوباره به رخ ملّت ما و نظام ما بکشند، نشر این تصویر از یک جهت بسیار خوب است چون ملّت بزرگ ما به طور قهری به مقایسه زمان معاصر، با آن زمان ذلّت و خواری وارد می‌شود.

عاملی تصریح کرد: آن زمان ایران نه قدرت علمی نه قدرت نظامی، نه قدرت اقتصادی و نه جایگاه و وزن بین المللی و سیاسی داشت و لقمه چربی در دهان قدرت های بزرگ بود و اصلا ایران را عددی حساب نمی کردند.

وی افزود: به همین جهت بدون اجازه وارد ایران شده و به راحتی حاکمیت ملی و استقلال ما را نقض کردند. اما امروز ایران اسلامی از جهت اقتدار علمی، نظامی و پیشرفت های صنعتی و فناوری های استراتژیک به رتبه تک رقمی دست پیدا کرده و امنیتی بی نظیر برای کشور درست کرده است.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری گفت: سفیر انگلیس به دنبال بازکردن عقده دستگیری ملوانان متجاوز آن کشور به دست سپاه با عظمت ایران و به دنبال نشان دادن حسادت خود نسبت به نفوذ و اقتدار منطقه ای ایران، به تاریخ گذشته خودشان پناه برده و عملا برای آن روزها، آه حسرت می کشد.

عاملی ادامه داد: در آن زمان سران آن سه کشور متجاوز به راحتی شاه ایران را دور انداخته، در نصب پسر او به تردید افتادند به خاطر اینکه او مخفیانه به رادیو برلین گوش داده بود، از این رو، شاه جوان ایران ذلیلانه در برابر آنها ده ها بار با تکرار «غلط کردم» توانست نظر آنها را جلب کند و هنگام شروع به کار در سخنرانی خود اهانتی بزرگ تر از اهانت آن سه رئیس متجاوز،به مردم ایران روا داشت و گفت “سلطنت بر یک ملّت فقیر، برای من جای افتخار ندارد”ملت ما هیچوقت این اهانت ها را فراموش نخواهد کرد و آینده همیشه روی گذشته بنا خواهد شد.

وی همچنین از عموم عزاداران خواست که در رعایت پروتکل های بهداشتی نهایت اهتمام را داشته باشند و افزود: هرگونه کوتاهی در این باب ممکن است موجب اضاعه حق الناس و حتی محشور شدن در صف قاتلین نفس محترمه شود.

نماینده ولی فقیه در استان با دعا برای کادر درمانی اظهار کرد: این روزها، روزهای بسیار سخت و روزهای عسرت کادر درمانی ماست و اداء حق آنها در قالب کلمات ممکن نیست.

عاملی گفت: ما با خضوع در برابر عظمت و قداست کار آنها و با تحسین و تجلیل از ایثارگری آنها و خانواده های معظّمشان که مدام در حال اضطراب هستند از ملّت بزرگوار می خواهیم با رعایت تمام دستورات ستاد کرونا، مقدمات راحتی آن عزیزان را فراهم سازند.

وی همچنین از متمولین خواست با تأسّی به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) از فراهم نمودن کمک های مؤمنانه و رسیدگی به اقشار آسیب پذیر مضایقه ننمایند.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up