• شناسه خبر : 56620
  • تاریخ انتشار : 14 اسفند 1400 - 02:03

متأسفانه علی‌رغم تعطیلی یک هفته‌ای سراسری اما باز هم برخی از اصناف پشت درهای بسته به گسترش این ویروس منحوس همانند یک بمب ساعتی می‌پردازند و به همین دلیل ترافیک شدیدی ایجاد شده است.

ترافیک گردشگر


گزارش : زهرا رضازاده

در حالی که یک سال و اندی از ورود کرونا به کشورمان می‌گذرد و طرح واکسیناسیون نیز در سراسر کشور آغاز شده اما سرکش کردن این بیماری همچنان در بازه‌های زمانی مختلف رقم می‌خورد و باز هم این روزها وضعیت بسیار بحرانی و خطرناک است که ترافیک نیز بسیار شدید شده است.

وضعیت آن قدر خطرناک شده که هر گونه ازدحام زمینه انتقال و گسترش این بیماری را تشدید می‌کند و به همین منظور تصمیم تعطیلی سراسری کشور اتخاذ شد تا تمامی اصناف برای فروکش کردن بیماری به مدت یک هفته تعطیل شوند.

این در حالی است که برخی اصناف کرکره را پایین کشیده و پشت درهای بسته شروع به رشد و گسترش این بیماری می‌کنند و با جمع کردن مردم در یک فضای بسته سبب می‌شوند تا این ویروس تا بیشتر از گذشته جولان پیدا کند.

بازدید میدانی خبرنگار حاکی از آن است که بسیاری از اصناف با تماس‌های تلفنی مشتریان خود را در ساعات تنظیم شده به مغازه فرا می‌خوانند و ساعاتی بدون هیچ تهویه و در اماکن سربسته و کوچک وقت می‌گذرانند و در حالی که گرو‌‌ه‌های شغلی درجه یک می‌توانستند فعالیت کنند اما بسیاری از اصناف مشغول به فعالیت هستند.

در حالی که تعطیلی شهر امری برای کاهش انتشار این ویروس است، اما متاسفانه نه مسافرت‌ها در این ایام کاهش یافته و نه هیچ کمکی برای کنترل بیماری نشده و اگر وضعیت به این منوال ادامه یابد شرایط بدتری در پیش روی مردم خواهد بود.

کم‌کاری مسئولان و مردم در آخر منجر به لغو تجمعات تاسوعا و عاشورای حسینی شد، در حالی که مدت‌ها از آشنایی مردم با این ویروس منحوس می‌گذرد و بی‌شک شرایط می‌توانست به گونه‌ای باشد که مراسمات عزاداری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به نحو احسن برگزار شود.

علی‌رغم این که کشورمان در حال حاضر رکورد ابتلا و فوتی کرونایی را زده اما باز هم برای خیل عظیم مردم مواجهه با این بیماری بی‌معنی است و در این زمینه هیچ منطقی برای عده‌ای قابل قبول نیست تا بتوانند به اندازه‌ای شرایط را درک کنند تا به این اندازه شاهد مرگ و میر اطرافیانمان نباشیم.

ترافیک

نقاهتگاه‌های اردبیل آماده پذیرش بیماران کرونایی شد

در این باره بهروز ندائی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل در بازدید از بیمارستان پارس‌آباد اظهار داشت: شرایط بحرانی کرونا در استان اردبیل سبب شده تا ظرفیت بیمارستان‌ها تکمیل شود که به همین منظور مدرسه راثی نظام برای پذیرش بیماران در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: تردد هر گونه خودرو در طول یک هفته ممنوع است و اعمال ممنوعیت در دستور کار پلیس راهور و راه است و تمامی مجوزهای صادر شده برای تردد برون شهری لغو شده و به هیچ عنوان اجازه ورود یا خروج خودرو از استان داده نخواهد شد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل بیان کرد: ادارات، اصناف، پاساژها و سایر اماکن نیز در این مدت تعطیل خواهند بود، چرا که بستری ۷۶۹ بیمار وضعیت و شرایط خاصی را در استان حاکم کرده که نیازمند بهبودی شرایط و اتخاذ تصمیمات اساسی و مهم در این زمینه است.

ندایی تصریح کرد: برای درمان و بستری بیماران کرونایی نقاهتگاه‌ها و سایر مراکز و مصلای اردبیل تجهیز شده تا امکان مداوای سرپایی بیماران فراهم شود.

وی بیان کرد: متأسفانه با فرسودگی و خستگی کادر درمان مواجه هستیم و با توجه به خطرناک شدن پیک پنجم و آسیب‌های آن تشدید شدن بیماری و وخیم شدن اوضاع مبتلایان به کرونا شرایط بسیار سختی پیش آمده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل بیان کرد: با تعطیلی همه ادارات، شرکت‌ها، بانک‌ها و نهادها تا شنبه هفته آینده سعی خواهیم کرد تا بیشترین کنترل را با همراهی مردم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی شاهد و ناظر باشیم.

ندایی اظهار کرد: واکسیناسیون کرونا برای گروه‌های سنی مشخص شده نیز با جدیت در حال انجام است و افراد بالای ۵۰ سال در حال واکسینه شدن هستند و واکسیناسیون گروه‌های خاص نظیر کارکنان بانک‌ها، رانندگان تاکسی، خبرنگاران و معلمان نیز ادامه دارد.

وی بیان کرد: به هیچ وجه افراد بدون ماسک در عزاداری ماه محرم حضور پیدا نکنند و نیاز است در این زمینه تمهیدات لازم به عمل آید.

ترافیک

جهش کرونا در ترافیک اردبیل وحشتناک است

اکبر بهنامجو، استاندار اردبیل نیز در ادامه با بیان این که متأسفانه با جهش وحشتناک کرونا در استان مواجه هستیم، گفت: مشکل بستری بیماران با افزودن تخت حل نمی‌شود و در صورت ادامه این وضعیت با مشکلات بیشتری مواجه خواهیم شد که این مسئله نیازمند برنامه‌ریزی‌های اساسی است.

وی بیان کرد: امیدواریم در برگزاری هیئت‌های عزاداری نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی جدیت کامل را داشته باشند و هر برنامه‌ای که اجرا می‌شود در فضای باز برگزار شود.

استاندار اردبیل تصریح کرد:  میزان بستری‌های کرونا در محرم امسال قابل مقایسه با تعداد بستری‌ها در مدت مشابه سال گذشته نیست و تعداد مبتلایان بستری در مقایسه با سال گذشته بسیار بالاست و میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی نیز از ۷۵ درصد در سال گذشته به ۵۰ درصد رسیده است.

وی بیان کرد: تعطیلی سراسری اصناف و ادارات با هدف کنترل بیماری و فروکش کردن آن است که امیدواریم بتوانیم به تمامی اهداف خود در این زمینه جامه عمل پوشانده و مشکلات موجود در این زمینه را برطرف کنیم.

انتظار می‌رود این بار مردم و مسئولان در کنار هم و به دور از هر گونه عادی‌انگاری و سبک شمردن شرایط همکاری‌های لازم را داشته باشند تا هر چه سریع‌تر از شر این ویروس منحوس خلاص شویم.

وقتی سریال ترافیک‌های سنگین در جاده‌ها و بیمارستان‌های اردبیل تکرار می‌شود



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up