• شناسه خبر : 57139
  • تاریخ انتشار : 24 شهریور 1400 - 02:41

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اردبیل گفت: خدمت‌رسانی به راهپیمایان اربعین حسینی با ۵ موکب و ۳۶ نفر در نظر گرفته شده که در شهرهای بلد، دیوانیه، نجف و کربلا استقرار یافته و آماده خدمت‌رسانی به مردم خواهند بود.

اربعین

اسفندیار هوشیار صبح امروز در جلسه هماهنگی برگزاری برنامه‌های اربعین حسینی در اردبیل اظهار داشت: خدمت‌رسانی به راهپیمایان اربعین حسینی با ۵ موکب و ۳۶ نفر در نظر گرفته شده که در شهرهای بلد، دیوانیه، نجف و کربلا استقرار یافته و آماده خدمت‌رسانی به مردم خواهند بود.

وی بیان کرد: شرط حضور خادمان در راهپیمایی اربعین حسینی استفاده از دو دز واکسن است تا بتوانند در قالب موکب‌ها به صورت هوایی سفر کنند و هزینه آن‌ها نیز عهده خودشان خواهد بود که در این زمینه نیز تمهیدات و هماهنگی‌های لازم به عمل آمده تا در راستای حل مشکلات موجود اقدام شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اردبیل گفت: مسئولان کشوری سهمیه اعزام موکب‌های عزاداری اربعین حسینی را ۳۰ هزار موکب در نظر گرفته‌اند که با تلاش‌ها و رایزنی‌های به عمل آمده در کشور ایران و عراق به تعداد زائران در همایش بزرگ اربعین حسینی افزوده می‌شود.

هوشیار تصریح کرد: ثبت‌نام افراد اعزامی به عتبات عالیات در قالب سامانه سما خواهد بود که در اختیار حج و زیارت قرار دارد و افرادی که تمایل دارند تا در راهپیمایی اربعین حسینی حضور یابند، در وهله نخست باید اطلاعاتشات را در این سامانه ثبت و گواهی لازم را دریافت کنند.

وی بیان کرد: امکان تردد از مرزهای زمینی مهیا نیست و موکب‌ها بعد از واکسیناسیون و ارائه گواهی سلامت و آزمایش پی‌سی‌آر قبل از عزیمت می‌توانند به شکل هوایی به عراق سفر کرده و در راهپیمایی اربعین حسینی در عراق حضور پیدا کنند که در این زمینه نیز هماهنگی‌های لازم به عمل آمده است.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up