• شناسه خبر : 57566
  • تاریخ انتشار : 06 مهر 1400 - 11:17

در حالی که در هفته‌های اخیر واکسن‌های انبوه وارد استان می‌شود، اما این بار این طرح با اقبال عمومی روبه‌رو نیست و مسئولان خواستار همکاری بیشتر در اجرای این طرح هستند.

واکسن

شهرام حبیب‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اظهار داشت: ظرفیت تزریق در استان، حدود ۳۰ هزار دز در روز است که متاسفانه به دلیل عدم مراجعه مردم، روزانه حدود ۲۰ هزار دز تزریق می‌شود، در حالی که در روزهای گذشته مردم انتظارات بیشتری از مسئولان داشتند.

وی بیان کرد: ۶۰ هزار دز واکسن سینوفارم به دانشگاه علوم پزشکی تحویل داده شده که یک هزار دز واکسن سینوفارم از طرف وزارت بهداشت بوده و از فردا نیز در سطح مراکز بهداشتی استان توزیع خواهد شد که در این زمینه تمهیدات و هماهنگی‌های لازم به عمل آمده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل ادامه داد: واکسینه کردن حداقل ۸۰ درصد از  جمعیت تحت پوشش تا آبان ماه در دستور کار قرار گرفته است و عملاً بسیاری از مراکز تزریق واکسن، خالی از مراجعه کننده است.

حبیب‌زاده بیان کرد: خوشبختانه شاهد کاهش اپیدمی پنجم کرونا در استان اردبیل هستیم که بدون شک اجرای طرح واکسیناسیون در این زمینه بسیار تأثیرگذار بوده است و امید می‌رود در این زمینه مشارکت و همکاری‌ها هر روز گسترش پیدا کند تا بتوانیم به تمامی اهداف خود در این زمینه جامه عمل بپوشانیم.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up