• شناسه خبر : 57613
  • تاریخ انتشار : 08 مهر 1400 - 12:28

سلامت صفری عضو شورای شهر اردبیل می گوید: دیوارکشی و ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم دریاچه شورابیل این مجموعه گردشگری را به سمت نابودی واقعی سوق می‌دهد.

سلامت صفری

سلامت صفری در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل اظهار کرد: سرمایه‌گذاری‌هایی که در مجموعه شورابیل انجام می‌شود باید منطبق بر طرح جامع بوده و در طرح جامع نیز ضروری است بازنگری به معنای واقعی منطبق بر شرایط منطقه‌ای و محلی انجام شود.

وی تصریح کرد: هرگونه دیوارکشی و ساخت و ساز نابجا در حریم دریاچه طبیعی شورابیل به این مجموعه گردشگری و توریستی لطمه وارد می‌کند و باید شهرداری جلوی آن را بگیرد.

عضو شورای شهر اردبیل به طرح دو پروژه سرمایه‌گذاری در شورابیل نظیر مجتمع گردشگری و اقامتی ملل و احداث پروژه مشارکتی تنیس بین‌المللی در شورابیل اشاره کرد و گفت: بهتر است در اجرای این پروژه‌ها تجدید نظر شود تا شرایط مناسب‌تری برای طرح‌های سرمایه‌گذاری و مشارکتی در شورابیل ایجاد شده و جلوی عملیاتی شدن طرح‌های نامناسب با محیط شورابیل گرفته شود.

صفری افزود: بهتر است در تصویب طرح‌های سرمایه‌گذاری جدید فضای شورابیل و دسترسی به معابر اصلی مورد توجه قرار گیرد و سهم شهرداری را نیز که در پروژه‌های طرح شده بسیار ناچیز بوده بیشتر از شرایط کنونی در نظر گرفته شود تا امکان اجرای طرح‌ها با توانمندی بیشتر به وجود آید.

با درختکاری به محیط زیست شورابیل کمک کنیم

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: با درختکاری و همچنین طرح‌های متناسب با اقلیم و شرایط شورابیل که بیشتر فضای گردشگری است، بهتر است به توسعه این منطقه کمک کنیم و منطبق بر دیدگاه‌های مسئولان دلسوز استان به سمتی حرکت کنیم تا خدمات‌رسانی در این مجموعه به شکل مناسب اتفاق افتاده و به ماندگاری گردشگران و مسافران کمک شود.

صفری ضرورت بازنگری در طرح‌های جامع شورابیل را یادآور شد و اضافه کرد: بهتر است در بازنگری این طرح‌ جامع تمام ابعاد توسعه‌ای شورابیل مورد توجه قرار گیرد.

وی به مساعدت ۳۰ میلیون تومانی اعضای شورای شهر به خانه مطبوعات اشاره کرد و ادامه داد: این درخواست در ماه‌های گذشته از شورا و شهرداری انجام شده بود که متأسفانه به دلایل مختلف طرح این موضوع با دفاع خوب روابط عمومی و دست‌اندرکاران امر روبه‌رو نشد تا بعد از بررسی اعضای شورای شهر به این نتیجه رسیدند تا با هدف حمایت از رسانه‌ها و خبرنگاران پرتلاش واقعی ۳۰ میلیو تومان کمک به خانه مطبوعات انجام شود.
انتهای پیام



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up