• شناسه خبر : 57640
  • تاریخ انتشار : 08 مهر 1400 - 03:58

سیدحسن موسوی می گوید: برغم همه پیگیری‌های انجام شده تنها ایستگاه آتش‌نشانی خلخال فاقد خودرو پیشرو برای امداد و نجات مصدومان حوادث بوده و این در حالی است که از مجموع چهار دستگاه خودرو آتش‌نشانی موجود ۲ دستگاه خودرو ساخت ۱۳۷۲ بوده و عمر مفید خود را از دست داده‌اند.

آتش نشانی

رئیس ایستگاه آتش‌نشانی شهرداری خلخال گفت: امکانات آتش‌نشانی قدیمی این شهر بسیار محدود بوده و متناسب با توسعه شهر و ساخت ساختمان‌های طبقاتی نیست.

سیدحسن موسوی در آئین تجلیل از ماموران ایستگاه آتش‌نشانی شهرداری خلخال افزود: برغم همه پیگیری‌های انجام شده تنها ایستگاه آتش‌نشانی خلخال فاقد خودرو پیشرو برای امداد و نجات مصدومان حوادث بوده و این در حالی است که از مجموع چهار دستگاه خودرو آتش‌نشانی موجود ۲ دستگاه خودرو ساخت ۱۳۷۲ بوده و عمر مفید خود را از دست داده‌اند.

او اظهارکرد: فرسودگی ناوگان آتش‌نشانی خلخال ، ماموران آتش‌نشانی را رنج می‌دهد و برای تامین امکانات موردنیاز آتش‌نشانی و تجهیز آن به امکانات روز اعتبارات محلی شهرداری جوابگو نیست.‌

وی همچنین با اشاره به افزایش روزافزون احداث ساختمان‌های طبقاتی در مناطق مختلف این شهر گفت: آتش‌نشانی شهرداری فاقد نردبان و امکانات اطفای حریق ساختمان‌های بلند و طبقاتی بوده و در صورت وقوع حوادث آتش‌نشانان تجهیزات اطفای حریق در ارتفاع را ندارند.

رئیس ایستگاه آتش‌نشانی شهرداری خلخال اجرای سیستم اطفای حریق در ساختمان‌های بلند و طبقاتی این شهر را با توجه به نبود امکانات اطفای حریق ساختمان‌های بلند ضروری دانست و افزود: ضمن تاکید بر افزایش نظارت بر ضرورت اجرای این طرح از سوی ناظران ساختمان خلخال آتش‌نشانی این شهر برای ارائه آموزش چگونگی برخورد و مواجهه با حوادث آتش‌سوزی به ساکنان ساختمان‌های طبقاتی و آپارتمان‌نشین‌ها اعلام آمادگی می‌کند.

موسوی گفت: برغم فرسوده بودن ناوگان آتش‌نشانی ، آتش‌نشانان پرتلاش شهرداری در ۶ ماه اول امسال موفق به اطفای حریق و مهار ۱۷۳ مورد حادثه آتش‌سوزی باغ‌های میوه ،مزارع کشاورزی ، مراتع ، کارگاه تولیدی ، انبار علوفه ، اراضی بایر و آتش‌سوزی خودرو شدند.

او اظهارکرد: در این مدت ماموران ایستگاه آتش‌نشانی موفق به ارائه انواع خدمات امداد و نجات از جمله کمک به رهاسازی مصدومان حوادث رانندگی گرفتار شده در میان آهن پاره‌های خودروهای تصادفی به تعداد ۱۳ مورد ، مارگیری از اماکن مسکونی، کمک به رهاسازی گرفتارشدگان در آسانسور در زمان قطعی برق به تعداد ۱۲ مورد ، کمک به رهاسازی حیوانات خانگی گرفتار و کمک به ضدعفونی و گندزدایی معابر برای مقابله با شیوع ویروس کرونا به شهروندان شدند.

او ابیان کرد: ۱۱ نفر از کارکنان تنها ایستگاه آتش‌نشانی شهر خلخال در دو نوبت کاری بصورت ۲۴ ساعته در امور مختلف اطفای حریق و سایر خدمات امدادی به شهروندان این شهر ارائه خدمت می‌کنند .



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up