• شناسه خبر : 58269
  • تاریخ انتشار : 26 مهر 1400 - 01:34

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اعلام کرد: تاکنون ۷۱.۵ درصد از دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال استان اردبیل علیه ویروس کرونا واکسینه شده‌اند.

آزمایش ویروس کرونا

دکتر شهرام حبیب‌زاده روز دوشنبه گفت: بر اساس اعلام اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل ۱۲۴ هزار دانش آموز ۱۲ تا ۱۸ سال در حال تحصیل استان اردبیل مشمول طرح واکسیناسیون علیه کرونا هستند و فرایند تزریق واکسن آنها در استان با سرعت ادامه دارد.

وی هدف از واکسیناسیون دانش‌آموزان را فراهم کردن بستر تحصیل حضوری در سال تحصیلی جدید با تامین حداکثر شرایط سلامت آنها ذکر کرد و افزود: با اجرای سریع طرح واکسیناسیون گروه سنی ۱۲ الی ۱۸ سال، در آینده نزدیک، شاهد برگزاری حضوری کلاس درس در مدارس خواهیم بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اضافه کرد: تعطیلی مدارس، چه از بعد جسمی و چه از بعد روانی، اثرات ناخوشایندی در دانش آموزان دارد و به همین علت از والدین درخواست داریم که جهت واکسیناسیون این گروه سنی همکاری لازم را بکنند.

وی در ادامه در خصوص آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان اردبیل گفت: روند نزولی شیوع بیماری کووید.۱۹ در این استان که از چهار هفته پیش آغاز شده، در روزهای اخیر در وضعیت پایدار قرار گرفته است به طوری که طی شبانه‌روز گذشته ۳۹ فرد مبتلا به کرونا در مراکز درمانی بستری شدند که نسبت به بالاترین آمار ثبت شده در ۴۰ روز پیش، ۱۵۰ نفر کاهش را نشان می‌دهد.

دکتر حبیب زاده بیان کرد: در ادامه روند نزولی شیوع کرونا در استان اردبیل، مجموع مبتلایان بستری همزمان در مراکز درمانی این استان نیز به ۱۸۵ نفر تنزل کرده که نسبت به بالاترین رکورد ثبت شده در ۴۰ روز قبل ۷۱۲ نفر کاهش یافته است.

وی با اشاره به فوت یک نفر دیگر از مبتلایان طی شبانه روز گذشته اظهار کرد: مجموع جان‌باختگان کرونا در این استان طی ۱۹ ماه گذشته و در خلال پنج موج ۲ هزار و ۵۰۲ نفر بوده است.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up