• شناسه خبر : 58553
  • تاریخ انتشار : 05 آبان 1400 - 08:16

به گفته عضو شورای شهر اردبیل سامانه شفافیت در سایت شهرداری مدتهاست که غیرفعال است و تمام اطلاعات مرتبط با تمام گزینه ها و قراردادها قید شده و در دسترس شهروندان قرار دارد.

بهروز اسکندرپور

انتظار شهروندان از شوراها، تحول بنیادین است

به گراش شهرخوان، بهروز اسکندرپور در هشتمین جلسه علنی شورای شهر اردبیل گفت: مطالبات شهروندان بخصوص در مناطق شش و سیزده گانه از شوراها، فراتر از وظایف ماست و در این مورد باید تلاش ها دوچندان شود

عضو شورای شهر اردبیل گفت: با توجه به بند دوم ماده ۸۰ قانون شوراها، جهت چابک سازی و پویایی شورا، مرکز پژوهش های شورای شهر را کلید بزنیم

اسکندرپور اضافه کرد: با توجه به بند دهم ماده ۸۰ و بر اساس مطالبه نخبگان و رسانه ها، صورت جامع هزینه ها و درآمدهای شهرداری هر شش ماه یکبار اعلام شود

وی گفت: سامانه شفافیت در سایت شهرداری مدتهاست که غیرفعال است و تمام گزینه های اطلاع رسانی آن خالی می باشد در حالیکه در سایر کلانشهرها، اطلاعات مرتبط با تمام گزینه ها و قراردادها قید شده و در دسترس شهروندان قرار دارد.

این عضو شورا با اشاره به اینکه پل داروپخش بدون پیوست فرهنگی ایجاد شده و باعث رکود کسب و کار اهالی شده است، ادامه داد: نهرهای موجود در محلات حاشیه، بهداشت محیطی ساکنان را تهدید می کند.

وی بی برنامگی را آفتی خطرناک برای توسعه شهر قلمداد کرد و گفت: باید طی جلسات متعدد و احصاء مشکلات ریز و درشت شهر، فراتر از وظایف خود در تلاش باشیم تا اندکی از آلام و مشکلات شهروندان کاسته شود.

دکتر بهروز اسکندرپور در پایان گفت: کاربری های مزاحم همچون بازار آهن فروشان، میدان میوه و تره بار و همچنین ترمینال باید به ترتیب اولویت از شهر فاصله بگیرند تا از آلودگی های صوتی و همچنین ترافیک سنگین شهری کاسته شود.

رییس کمیسیون نظارت و پیگیری شورای شهر اردبیل بیان کرد: امروزه عدم ثبت معابر آسفالت شده باعث می شود تا اولویت های خدمات رسانی به مناطق و محلات گم شده و بی برنامگی در شهرداری حاکم شود.

رییس کمیسیون پیگیری و نظارت شورای شهر اردبیل بر تقویت زیرساخت های فرهنگی و ورزشی در نقاط مختلف خصوصا در مناطق کم برخوردار شهر تاکید کرد و گفت: مردم منتظر ارائه گفتمان جدیدی از شورا هستند که مهمترین سرفصل آن رفع تبعیض در ارائه خدمات شهری است؛ البته بدلیل کمبود شدید زیر ساخت ها در مناطق محروم تبعیض از نوع مثبت برای این مناطق لازن و ضروری است.

اسکندرپور با اشاره به ماده ۸۰ بند ۲ قانون شوراها، بررسی و شناخت کمبودهای حوزه انتخابیه را از وظایف اعضای شورا برشمرد و اذعان کرد: این قوانین وظایف ما را دوچندان می کند و بهتر است در همین اوایل آغاز به کار دوره ششم در پی شناسایی مشکلات مناطق باشیم.

عضو شورای شهر اردبیل راه اندازی مرکز پژوهش های شورای شهر در اردبیل را ضروری دانست و گفت: با راه اندازی این مرکز، شورایی پویا خواهیم داشت که تمامی لوایح در آن توسط کارشناسان خبره مورد بررسی قرار گرفته و مانع از تضییع بیت المال شود.

وی بر ارائه گزارش عملکرد مستمر از سوی شهرداری تاکید کرد و گفت: باید بطور مستمر عملکرد، هزینه ها و در آمدهای شهرداری به اطلاع عموم شهروندان برسد که در این خصوص لازم است این اطلاعات در سامانه جامع شفافیت در سایت شهرداری قرار گیرد.

اسکندرپور اذعان کرد: متاسفانه بخش های مختلف در این سامانه در سایت شهرداری فعلا فعال نیست و هیچ گزارشی در آن بارگذاری نشده است. باید قسمت های مهمی چون مناقصات، مزایده ها، تبدیل وضعیت ها و قراردادها در سریع ترین زمان در این سامانه قرار گرفته و در معرض دید عموم باشد.

این عضو شورا عدم وجود نقشه واحد و عدم هوشمندسازی نقشه ها، معابر و کاربری ها را یک آسیب جدی برای سیستم شهرداری تلقی کرد و افزود: متاسفانه غفلت از این موارد باعث شده تا شهرداری حتی از برخی املاک خود در نقاط مختلف شهری بی اطلاع باشد.

اسکندرپور اتمام طرح تفصیلی شهر را از عوامل مهم توسعه اردبیل در ابعاد مختلف بر شمرد و گفت: طرح تفصیلی شهر باید هر ۵ سال یکبار بازنگری، بهسازی و اصلاح شود که متاسفانه به این موضوع مهم توجه نشده است و باید شهرداری در کمترین زمان به این مهم جامه عمل بپوشاند.

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up