• شناسه خبر : 58813
  • تاریخ انتشار : 10 آبان 1400 - 01:01

هبلکس دارای مقاومت فشاری بالا و وزن بسیار کم از ویژگی های اصلی این بتن محسوب می شود.

بلوک هبلکس نوعی بتن متخلخل است که در ساختمان سازی کاربرد دارد.

در ساختمان هایی که از بتن هبلکس استفاده می شود، سیم کشی و لوله کشی سلختمان به راحتی انجام پذیر است زیرا ابزاری مانند میخ، پیچ و .. به راحتی در آن فرو می رود. همچنین ویژگی هایی مانند مقاومت در برابر آتش سوزی و عایق صدا و حرارت بودن باعث شده تا استفاده فراوانی در ساخت منازل مسکونی داشته باشد.

در ادامه به بررسی ویژگی های بلوک هبلکس و مزایای آن و معرفی سایت سبک سازان ایساتیس می پردازیم.

R13

بلوک هبلکس چیست؟

بلوک هبلکس در واقع بتنی است که توسط حباب های هوا متخلخل شده است و جایگزین آجر و سایر مصالح قدیمی در ساختمان می شود. بلوک هبلکس دارای وزن بسیار پایینی است که معایب استفاده از آجر را برطرف نموده است.در ساخت هبلکس مانند سایر بلوک های سبک وزن دیگر از سیلیس استفاده شده که این ویژگی باعث ضد حریق بودن بلوک هبلکس شده است. هبلکس توسط مهندسان اروپایی طراحی و اختراع شده است که به نام های heblex، aac و ytong شناخته می شود.

روش های تولید بلوک هبلکس

اساس و پایه ساخت بلوک هبلکس، سیلیس است که ماده ای غیر قابل اشتعال می باشد. هبلکس دارای بافت متخلخلی است که در ساختار آن حباب های ریز بسیاری وجود دارد که باعث سبک شدن وزن نهایی آن می شود. هبلکس در واقع از سه ماده اصلی سیلیس، سیمان و آهک ساخته شده که در خط تولید آن سه سیلوی بزرگ قرار دارد و این مواد به وسیله بالابر های صنعتی به داخل خط تولید وارد می شود و ساخت هبلکس انجام می شود.

ویژگی های بلوک هبلکس

هبلکس دارای وزن سبک و ابعاد بسیار مناسبی است که سرعت کار ساختمان سازی را بالا می برد. استحکام و پایداری این بلوک به عنوان مصالح ساختمانی بسیار بالا است و عایق صوت و حرارت نیز محسوب می شود.

همچنین سیمان و ملات مورد استفاده برای دیوارکشی با بلوک هبلکس حدود یک چهارم دیوارکشی با آجر است. زیرا به دلیل اندازه استاندارد هبلکس، بخش زیادی از دیوار را دربر می­گیرد و نیازی به مصرف بیش از اندازه ملات نیست.

R133

مزایای استفاده از هبلکس

استفاده از هبلکس دارای مزایای بسیار زیادی است که علاوه بر بالا بردن استحکام ساختمان، باعث کم شدن مدت زمان ساخت و ساز و صرفه جویی در هزینه ها می شود. در ادامه به برخی از این ویژگی ها اشاره می کنیم:

  • سبک بودن هبلکس

از مهم ترین ویژگی این بلوک وزن پایین آن نسبت به سایر مصالح مانند آجر است. ابعاد یک بلوک هبلکس ۲۰×۲۵×۶۰ می باشد که حجم آن مساوی ۴۶ عدد آجر است اما وزن تقریبی آن حدود یک چهارم وزن آجر است.

  • مقاومت در برابر زلزله

معمولا سازه های ساختمانی سبک مقاومت بیشتری در برابر زلزله از خود نشان می دهند. بلوک هبلکس به علت وزن پایینی که دارد باعث پایین ماندن وزن ساختمان و در نتیجه استحکام و مقاومت بیشتر آن در برابر فشار و تنش های خارجی مانند زمین لرزه می شود.

  • هبلکس عایق حرارتی

تخلخل بلوک هبلکس باعث شده تا این بلوک عایقی مناسب برای صوت و دما باشد. با توجه به قانون جدیدی که برای مالکان ساختمان در رابطه با عایق بودن ساختمان تصویب شده است، در صورت استفاده از بلوک هبلکس دیگر نیازی به عایق کاری مجدد نیست.

  • هبلکس مقاوم در برابر آتش سوزی

استفاده از سیلیس در ترکیب ساخت بلوک هبلکس باعث ضدآتش شدن و مقاومت آن نسبت به آتش سوزی می شود. هبلکس حرارت را به کندی انتقال می دهد و جلوگیری از انتقال آتش به بخش های دیگر ساختمان از ویژگی های مهم هبلکس می باشد.

  • صرفه جویی در هزینه و زمان ساخت

به علت ابعاد بزرگ بلوک هبلکس، دیوارچینی توسط هبلکس بسیار آسان و سریع بوده و بسیاری از کارگران معمولی نیز قادر به انجام آن هستند. همچنین وزن پایین هبلکس باعث انتقال سریع آن توسط کارگران شده و سرعت عمل آن ها را بالا می برد. هبلکس نسبت به آجر به ملات کمتری نیاز دارد و همه این مسائل باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شما خواهد شد.

  • سیم کشی آسان

هبلکس دارای بافتی است که خاصیت برش خوردن و اره کاری دارد و در نتیجه سیم کشی ساختمان به سهولت انجام می شود.

دانسیته بلوک هبلکس

معمولا دانسیته بلوک هبلکس در حالت خشک تعیین می شود. وزن تقریبی یک متر مکعب از بلوک هبلکس حدود ۵۸۰ کیلوگرم است. آجر حدود ۴٫۶ برابر از هبلکس سنگین تر است و این میزان نسبت به سنگ، به میزان ۱۰۰ برابر نیز می رسد. و این در حالی است که مقاومت بلوک هبلکس با مقاومت سنگ برابری می کند.

نحوه استفاده از بلوک هبلکس

نحوه استفاده از بلوک هبلکس بسیار آسان است اما باید توجه داشت که طرز استفاده از آن با آجر متفاوت است. برای استفاده از آجر می توان آن را به صورت خشک استفاده نمود اما برای استفاده از هبلکس باید آن را کاملا خیس کرد. این کار به این علت است که دیوار ساخته شده با هبلکس بعد از خشک شدن خاصیت عایق رطوبتی نیز پیدا خواهد کرد.

خیس کردن هبلکس باعث افزایش وزن آن نخواهد شد زیرا آب به راحتی به درون بلوک هبلکس نفوذ نخواهد کرد و این موضوع را پس از خیس کردن آن متوجه خواهید شد. علاوه براین وقتی هبلکس خیس می شود، چسبندگی بیشتری به ملات پیدا می کند و پس از خشک شدن دیوار، هبلکس ها و ملات به خوبی به یکدیگر می چسبند.

دیوارهای داخلی ساختمان بهترین مکان برای استفاده از هبلکس است و از آن در دیوارهای حمال و باربر نمی توان استفاده کرد.

 

شرکت سبک سازان ایساتیس

شرکت سبک سازان ایساتیس یکی از بهترین شرکت های ساخت بلوک های سبک اتوکلاو شده و هبلکس و ارزه کاشی و سرامیک می باشد. این شرکت با استفاده از فناوری روز دنیا و بهره گیری از توان داخلی کشور توانسته است بلوک های سبک هبلکس را طراحی و تولید کند که بسیار مورد توجه مهندسان و پیمانکاران ساختمان قرار گرفته است.

کیفیت بالای بلوک های تولید شده در این شرکت باعث شده که با نمونه های خارجی قابل رقابت باشد و به شما این اطمینان را می دهد که سازه ای سبک، مقاوم و استاندارد داشته باشید و از مزایای آن بهره مند شوید.

 

آدرس: جاده خاوران بعد از سه راه سیمان رو بروی پدافند هوایی شهید ستاری جنب کارخانه ماسه کوهساران

شماره تماس : مهندس حسینی : ۹۱۲۴۵۹۳۷۲۹ (۹۸+) – ۹۳۹۴۵۹۳۷۲۹ (۹۸+)

https://saboksazaneisatis.irآدرس سایت  :

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up