• شناسه خبر : 59106
  • تاریخ انتشار : 14 آبان 1400 - 02:26

سلامت صفری عضو شورای شهر اردبیل گفت: چشم انداز ۲۰ ساله شهر در تاریکی مطلق قرار دارد و حتی برنامه های پنج ساله نیز در ابهام قراردارند و دارای نواقصاتی هستند.

سلامت صفری

ضرورت توجه به اجرای شبکه فاضلاب شهری در مناطق مختلف / شفاف‌سازی طرح تفصیلی‌وشهر در دستور کار باشد / شهرک‌های جدید برای برخورداری از خدمات شهری تعیین تکلیف شوند / دستگاه های متولی فرهنگ در آموزش شهروندی مشارکت کنند

به گزارش شهرخوان، سلامت صفری در جلسه ای که در محل استانداری اردبیل با حضور اعضای شورای شهر، شهردار و استاندار محترم برگزار شد با اشاره به بحث فاضلاب شهری عنوان کرد: یکی از مسایلی که شهروندان را دچار مشکلات عدیده ای کرده، عدم وجود زیرساخت فاضلاب شهری می باشد که برای مردم حاشیه شهر و مناطق ۱۳ گانه مشکلات بسیار و همچنین فشار اقتصادی را تحمیل کرده است.

وی خواستار توجه ویژه به کمیسیون ماده ۱۰۰ و تعیین نمایندگان این کمیسیون برای رسیدگی به مشکلات مردم و مسایل پیش آمده برای شهرداری شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اردبیل بر ضرورت تقویت قطب نمای برنامه ریزی شهری تاکید کرد و گفت: چشم انداز ۲۰ ساله شهر در تاریکی مطلق قرار دارد و حتی برنامه های پنج ساله نیز در ابهام قراردارند و دارای نواقصاتی هستند که باید در سریعترین زمان ممکن برنامه ریزی های لازم با همکاری و حمایت دستگاه های اجرایی و در راس آن استانداری انجام شود.

سلامت صفری در خصوص طرح تفصیلی شهر اردبیل نیز بیان کرد: باید قبل از تکمیل و تصویب طرح تفصیلی بررسی های دقیق انجام شود و مردم نیز در جریان باشند که این طرح کدامیک از مشکلات ۳۰ ساله را حل کرده و برای آینده چه مزایایی خواهد داشت. در برخی مناطق مردم بیش از نیم قرن است که در انتظار حل مشکلات خود هستند و برای انجام کارهای عمرانی خود بلاتکلیف مانده اند.

این عضو شورا بلاتکلیفی برخی از شهرک ها را یادآور شد و گفت: مراجعات بسیاری از شهرک های کوثر, نیایش، الهیه و شهرک های جدیدالتاسیس داریم که شهروندان خواستار دریافت حداقل ترین خدمات شهری هستند، لذا باید برای تحویل این شهرک ها به شهرداری اقدامات اساسی انجام شود تا شهرداری نیز بتواند در خدمت رسانی به ساکنان این شهرک ها انجام وظیفه شایسته ای داشته باشد.

صفری بر انتخاب مدیران مردمی در جایگاه های مدیریتی تاکید کرد و گفت: انتخاب مدیران مردمی، جهادی و انقلابی که با مشکلات جامعه آشنایی کامل دارند قطعا در برون رفت از معضلات نقش مهمی را ایفا کرده و همیشه مدافع منافع و حق و حقوق مردم خواهند بود.

واگرایی های فرهنگی شهر اردبیل مشهود است

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اردبیل در خصوص مسایل فرهنگی نیز بیان کرد: واگرایی های فرهنگی در نقاط مختلف استان و شهر اردبیل مشهود است که این واگرایی فرهنگی در بطن دستگاه های اجرایی نیز وجود دارد و مدیریت شهری را دچار مشکلات و مانع تراشی هایی کرده که در این خصوص خواستار توجه ویژه استانداری به رفع این نقیصه های فرهنگی هستیم.

صفری در رابطه با آموزش شهروندی نیز اذعان کرد: متاسفانه در حال حاضر بستر آموزش شهروندی برای مردم اردبیل به حالت تعطیل در آمده که به دنبال آن شاهد بروز بی نظمی های اجتماعی در آینده ای نه چندان دور خواهیم بود که البته شورای شهر و شهرداری آمادگی خود را برای همکاری در این راه اندازی بستر آموزش شهروندی به دستگاه های اجرایی اعلام کرده است.

وی در پایان در مورد گردشگری فرهنگی نیز بیان کرد: شعارهایی در دهه اخیر برای احداث شورابیل اول, دوم و سوم مطرح شده اما متاسفانه تاکنون محقق نشده و همچنین ایجاد پارک جنگلی ۴۰ هکتاری الماس در حد وعده باقی مانده که حتی در گذشته تحویل شهرداری وقت شده و هزینه هایی نیز تخصیص یافته اما هیچ نتیجه و خروجی در بر نداشته است.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up