• شناسه خبر : 59318
  • تاریخ انتشار : 20 آبان 1400 - 12:31

ابراهیم صفری عضو شورای شهر اردبیل گفت: طی یک دهه اخیر هیچگونه بازگشایی معابر در مناطق سیزده گانه صورت نگرفته است.

ابراهیم صفری

نطق ابراهیم صفری در لزوم حمایت از جوانان جویای کار با تسریع در بازنشستگی پرسنل معطل شهرداری

سیر مراحل بازنشستگی بازنشستگان شهرداری را تسریع کنید

 

ابراهیم صفری در نطق پیش از دستور جلسه نهم شورای شهر اردبیل گفت:  از شهردار اردبیل انتظار داریم مراحل بازنشستگی پرسنلی که مدت خدمت آنها به پایان رسیده را تسریع کند.

صفری با قدردانی از زحمات 30 ساله این نیروهای تلاشگر و سختکوش شهرداری اردبیل بیان کرد: به دلایل مختلف این نیروها با موانع بروکراسی و عدم اجرای طرح بازنشستگی پیش از موعد در قالب مشاغل سخت و زیان آور روبرو هستند که انتظار می رود با پرداخت حق و حقوق آنها از سرگردانی خارج شوند.

وی گفت: بخشی از این نیروها به مرحله بازنشستگی رسیده اند که بهتر است هر چه سریعتر تعیین تکلیف این نیروها و جذب نیروهای جوان و جایگزین بازنشسته ها مورد توجه قرار گیرد و به معنای واقعی حق و حقوق این نیروها نیز پرداخت شود.

صفری اضافه کرد: با بازنشسته شدن 100 نفر از نیروهای شهرداری در حوزه خدمات شهری به راحتی می توان به جای این زحمتکشان جذب نیروهای جوان را انجام داد.

مشکل ۴ درصدی کارگران حل گردد

وی در ادامه به مشکل رانندگان هم اشاره کرد و افزود: مشکل رانندگان بخش خصوصی درون شهری و عدم صدور پروانه احداث در بلوک ۸ شهرک کوثر تعیین تکلیف گردد.

عضو شورای شهر اردبیل در مورد رانندگان استیجاری اظهار کرد: این رانندگان سال‌هاست به عنوان راننده استیجاری مشغول خدمتند با توجه به افزایش هزینه های روزمره زندگی در کشور و از طرفی افزایش هزینه های نگهداری خودرو و افزایش قیمت قطعات و لوازم یدکی لازم است بطور شایسته از این قشر زحمت کش حمایت کنیم.

وی گفت: مشکل ۴ درصد بیمه تامین اجتماعی کارگران و رانندگان استیجاری تعیین تکلیف شود.

این عضو شورا با اشاره به اینکه مشخص نشدن 4 درسد موجب سرگردانی بسیاری از نیروهای خدماتی شده است، گفت: قانون برای مشاغل سخت و زیان آور دستوالعملی  معین کرده که باید اجرا شود.

صفری همچنین در خصوص رانندگان استیجاری شهرداری تاکید کرد: بازنشستگان شاید یک منبع درآمد داشته باشند، اما تنها منبع درآمد و امرار معاش جوانان این شغل است که باید مدنظر قرار گیرد.

فرصت اشتغال برای جوانان فراهم شود

بیش از ۱۰۰ نفر از نیروهای شهرداری با پایان دوره خدمت باید بازنشسته شوند و خروج این نیروها باعث خواهد شد تا بسیاری از جوانان مستعد و توانمند فرصت اشتغال پیدا کنند.

عضو شورای شهر اردبیل اظهار کرد: در مناطق محروم بانوان با انجام ورزش صبحگاهی انتظار دارند تا فضای مناسب ورزش و تفریحات سالم برای آنها مهیا شود که بهتر است شهرداری پارک بانوان را در این مناطق احداث کند.

رئیس کمیسیون مشارکت و سرمایه گذاری شورای شهر اردبیل افزود: شورای شهر شورای شهرداری نیست بلکه به عنوان منتخب مردم در پارلمان محلی پیگیر خواسته ها و مطالبات مردم است و تلاش می کند تا در این زمینه درد و دل مردم را شنیده و در حد امکان پیگیری لازم را انجام دهیم.

بازگشایی در مناطق سیزده گانه مغفول مانده است

رئیس کمیسیون مشارکت و سرمایه گذاری شورای شهر اردبیل گفت: بازگشایی معابر و خیابان ها در شهر اردبیل الخصوص در مناطق سیزده گانه از جمله شهید میر محمدی تا میراشرف ، وحدت 4 ، کریم آباد تا جاده مغان مغفول مانده و اقدامی اساسی در این زمینه انجام نشده است.

ابراهیم صفری در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل و نطق پیش از دستور اظهار کرد: چندین سال است که در مناطق سیزده گانه اردبیل بازگشایی و تعریض معابر، خیابان ها و کوچه ها انجام نشده که در این زمینه باید شورا و شهرداری اهتمام ویژه ای داشت باشند.

وی با اشاره به اینکه با اختصاص ۱۰ میلیاردتومان می‌توان بسیاری از بازگشایی‌ها در این منطقه را انجام و بار ترافیکی خیابان‌های این محلات را کاهش داد، از شهردار درخواست کرد تا این موضوع علت‌یابی شده و در این مورد پاسخگو باشیم.

این عضو شورای در ادامه با اشاره به اینکه طی یک دهه اخیر هیچگونه بازگشایی معابر در مناطق سیزده گانه صورت نگرفته است.

عمده کارگران از پیمانکاران حوزه خدمات شهری گله مند هستند

صفری بازدید سرزده خود از شهرداری مناطق و نواحی و دیدار با کارگران را یادآور شد و بیان کرد: عمده کارگران از پیمانکاران حوزه خدمات شهری گله مند هستند چرا که ابتدایی ترین تجهیزات را برای آنها فراهم نکرده در حالی که در قراردادهای جدید باید پیمانکاران را موظف به تامین امکانات و تجهیزات برای کارگران و رفتگران شهری کنند.

رئیس کمیسیون مشارکت و سرمایه گذاری شورای شهر اردبیل ضرورت حمایت از رانندگان بخش خصوصی را در مدیریت ناوگان حمل و نقل عمومی، جذب فرزندان کارکنان بازنشسته شهرداری، حل مشکل محله شهریار با تدبیر درست در خروج از بن بست و ساماندهی فرزندان شاهد و ایثارگر را از دیگر مطالبات به حق پارلمان محلی اعلام کرد.

صفری در مورد نگرانی مردم از بابت قولنامه و عدم صدور پروانه برای چنین اراضی خاطرنشان کرد: این نگرانی زمینه سوءاستفاده عده ای را از این اراضی و روی آوردن به ساخت و سازهای غیرمجاز به وجود آورده که باید شهرداری تدبیری درست در این زمینه بیندیشد.

وی با اشاره به موضوع واگذاری شهرک های جدید به شهرداری از بابت ارائه خدمات عمومی و شهرنشینی گفت: در این زمینه شهرداری آمادگی ارائه خدمات را به ساکنان شهرک های مختلف دارد و باید این واگذاری ها به شکل صحیح و درست از طریق راه و شهرسازی انجام شود.

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up