• شناسه خبر : 60276
  • تاریخ انتشار : 14 آذر 1400 - 09:24

رئیس پلیس فتا استان خراسان شمالی گفت: مردی که با هدف انتقام‌گیری اقدام به تهیه و انتشار تصاویر نامتعارف از همسر سابقش در فضای مجازی کرده بود، شناسایی و دستگیر شد.

حوادث

سرهنگ دوم یوسف شاکری رئیس پلیس فتا استان خراسان شمالی در گفتگو با پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا ضمن تشریح این خبر اظهار داشت: خانمی به پلیس فتا شهرستان اسفراین مراجعه شکایتی با این عنوان که فردی تصاویر شخصی و خصوصی وی را در یک صفحه جعلی در شبکه اجتماعی اینستاگرام منتشر کرده است ارائه داد، لذا رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا این شهرستان قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا استان خراسان شمالی گفت: افسران سایبری پلیس فتا شهرستان اسفراین پس از مطالعه اظهارات شاکی و بررسی همه جوانب پرونده با بهره‌گیری از روش‌های علمی و فنی موفق شدند ردپای مجرم را در فضای مجازی شناسایی کنند.

سرهنگ شاکری بیان داشت: پس از دستگیری متهم که در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی شد و با سخنان گمراه‌ کننده قصد فریب پلیس را داشت با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و روبه‌رو شدن با ادله دیجیتال انکارناپذیر لب به سخن گشود و ضمن اعتراف به جرم خود اقرار کرد همسر سابق شاکیه هستم و برای تلافی و انتقام از وی با ایجاد چند صفحه جعلی بانام و مشخصات وی دست به این اقدام زدم.

وی افزود: ایجاد هویت‌های مجازی و غیرواقعی در فضای مجازی باعث شده مجرمین یا کاربران فضای مجازی خیلی راحت‌تر از فضای حقیقی اخلاقیات را زیر پا بگذارند، این افراد معمولاً گمان می‌کنند در صورت شکستن خطوط قرمز اخلاقی و اجتماعی در فضای مجازی مورد سرزنش و یا مجازات قرار نمی‌گیرند، درصورتی‌که قانون‌گذار برای قانون‌شکنان و مجرمان در فضای مجازی نیز مانند فضای حقیقی مجازاتی متناسب در نظر گرفته است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت بروز مشکل و مواجهه با جرائم رایانه‌ای می‌توانند با مراجعه حضوری به پلیس فتا از راهنمایی مستقیم کارشناسان و یا با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir و ثبت درخواست در قسمت درخواست‌های مردمی و یا با شماره‌گیری 096380 مرکز امـداد و فوریت‌های سایبـری به جهت استفاده از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی خود اقدام نمایند.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up