• شناسه خبر : 62417
  • تاریخ انتشار : 20 دی 1400 - 10:26

نامگذاری معابر به نام های مفاخر و مشاهیر استان از مطالبات مهم مردم محسوب شده و به نوعی صیانت از فرهنگ شهر است.

 

ضرورت نامگذاری معابر تهران به نام مفاخر استان اردبیلشهرخوان: نامگذاری خیابان‌های شهر به نام مفاخر، اتفاقی است که در تمام دنیا متداول است.

در شهرهای کشور ما هم از این دست خیابان‌ها کم نیستند. از خیام و مولوی گرفته تا حافظ و سعدی. همچنان هم خیابان‌های شهر تغییر نام می‌دهند و نام مفاخر معاصر بر تابلوی آن‌ها نقش می‌بندد. اما اینکه چقدر در یک پایتخت، معابر آن بنام مفاخر استان اردبیل است.

در این راستا رئیس روابط عمومی شورای شهر تهران می گوید: گفت: با مذاکراتی با برخی از اعضای شورای شهر صورت گرفته است تغییر نام معابر و اماکن عمومی شهر تهران به نام شهرستان های استان اردبیل  در دستور کار قرار گرفته و بر اساس مصوبه این شورا تعدادی از معابر و خیابان های تهران بنام مفاخر این استان نامگذاری خواهد شد.

داود دشتبانی ادامه داد: در روزهای گذشته هم طبق مصوبه شورا خیابان منتهی به استادیوم آزادی بنام علی دایی نامگذاری شد.

وی گفت: با رای موافق اعضای شورای تهران خیابان نیایش واقع در خیابان توحید بنام اردبیل تغییر نام یافت.

دشتبانی گفت: در ادامه بررسی صورت جلسه کمیسیون نام گذاری خیابان کوثر یکم واقع در ستارخان بنام پارس آباد از شهرستانهای شمال استان اردبیل نام گذاری شد. همچنین کوچه دوم بنام گرمی شهری در شمال استان اردبیل و کوچه سوم بنام کوثر یکی از شهرهای استان اردبیل نام گذاری شد.

وی از نامگذاری خیابانی در تهران به نام شهید صدآفرین نیز خبرداد و گفت: اندیشه دهم نیز بنام شهید حسینعلی صدآفرین، شهیدی که در شهریور سال ۱۳۲۰ در حمله روس ها به ایران و در دفاع از خاک وطن به شهادت نائل آمد نامگذاری شد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up