• شناسه خبر : 62476
  • تاریخ انتشار : 05 بهمن 1400 - 01:27

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها با تقویت سرمایه‌گذاران جهش تولید محصولات گلخانه‌ای را در استان اردبیل شاهد هستیم.

گلخانه

خلیل نیکشاد ۵ بهمن در جلسه تخصصی بررسی آخرین وضعیت توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای در اردبیل اظهار کرد: صنعت گلخانه‌ای در دنیا از ده‌ها سال پیش با خیز مناسب مورد توجه قرار گرفته و به مفهوم تولید در فضای بسته، شاهد افزایش توانمندی در تولید و اشتغال هستیم.

وی تصریح کرد: تولید در فضای بسته و گلخانه 10 برابر تولید در مزرعه است و عملکرد آب در فضای گلخانه‌ای 8 تا 10 برابر عملکرد تولید در مزارع و فضای باز است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اشتغالزایی انجام شده در این حوزه را 10 برابر فضای باز اعلام کرد و گفت: همه اینها شاکله و نقطه ثقل تأمین امنیت غذایی و اقتصادی کردن فرآیند تولید است.

نیکشاد افزود: وزارت جهاد کشاورزی در رسیدن به این هدف مقدس تلاش کرده تا از سرمایه‌گذاران حمایت‌های لازم را انجام دهد که در استان اردبیل نیز خیز مناسب در توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای برداشته شده تا در این بخش بتوان به اهداف مورد نظر دست پیدا کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: تا سال 96 مجموع شهرک‌های گلخانه‌ای استان 14 هکتار بود که در حال حاضر این رقم به 160 هکتار گلخانه فعال رسیده که یک رشد یک‌هزار و 200 درصدی را نشان می‌دهد.

نیکشاد اضافه کرد: بزرگترین مجتمع گلخانه‌ای با ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز در مغان با یک‌هزار و 600 هکتار در حال اجراست که تاکنون 570 هکتار آن به متقاضیان واگذار شده و 250 هکتار نیز در دست اجراست.

وی از ساخت سازه‌های مقاوم در توسعه گلخانه‌ها در این منطقه خبر داد و بیان کرد: این توجه جدی به همت مسئولان استانی زمینه‌ای را فراهم کرده تا جایگاه استان از انتهای جدول نظام گلخانه‌ای در کشور به رتبه تک‌ رقمی و ممتاز ارتقا یابد.

نیکشاد ادامه داد: حفظ این جایگاه و ارتقا آن مورد هدف‌گذاری قرار گرفته و در حال حاضر در شمال استان سرمایه‌گذاری 2 هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی را با همکاری بانک کشاورزی در پرداخت تسهیلات شاهد هستیم.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up