• شناسه خبر : 63094
  • تاریخ انتشار : 21 بهمن 1400 - 03:57

یونی سواپ بزرگترین صرافی غیر متمرکز دیفای و پلتفرمی سوار بر بلاک چین اتریوم است.

این کار به کمک یونیکورن‌ها (تک شاخ‌ها)، که در لوگوی یونی سواپ قابل مشاهده است، صورت می‌گیرد. تریدرها می‌توانند بدون اعتماد به واسطه‌ها نظیر افراد یا شرکت‌های اداره‌کننده صرافی‌های متمرکز، به تبادل توکن‌های اتریوم بر بستر UniSwap بپردازند. اطلاعات بیشتر درباره این صرافی، در مقاله صرافی یونی سواپ و نحوه خرید و فروش در این پلتفرم به طور کامل بیان شده است.

RSH13 24

یونی سواپ UniSwap چیست؟

یونی سواپ یک صرافی غیر متمرکز توسعه یافته روی اتریوم است. به بیان دقیق‌تر، این یک پروتکل نقدینگی و بازارساز خودکار (AMM) به شمار می‌رود. در یونی سواپ معاملات نظیر به نظیر هستند و واسطه‌ای وجود ندارد. دارایی به طور مستقیم از کیف پول افراد ارسال می‌شود و نیازی به ذخیره‌سازی آن در یک بستر متمرکز نیست. گفتنی است یونی سواپ یک نرم افزار متن باز است و همه می‌توانند به کد منبع آن دسترسی داشته باشند.

صرافی یونی سواپ چگونه کار می‌کند؟

یونی سواپ معماری به کار رفته در صرافی‌های ارز دیجیتال سنتی را کنار گذاشته است و در آن چیزی به اسم دفتر سفارش وجود ندارد. بازارساز‌های خودکار، قراردادهای هوشمندی هستند که استخرهای نقدینگی مورد استفاده توسط تریدرها برای خرید و فروش را نگهداری می‌کنند. سرمایه این منابع یا همان استخرها، توسط تامین‌ کنندگان لیکوئیدیتی فراهم می‌شود.

کارمزد خرید و فروش ارز دیجیتال در UniSwap چقدر است؟

یونی سواپ کارمزدی 0.3 درصدی بابت تبدیل توکن‌ها کسر می‌کند، اما این مبلغ متعلق به تامین‌ کنندگان نقدینگی است و سازنده و توسعه‌دهنده پلتفرم نفعی در این میان ندارد.

از آن جایی که یونی سواپ یک اپلیکیشن اتریومی است، پس هزینه پرداختی برای انجام تراکنش به اعتبارسنج‌ها یا همان ماینرهای این شبکه غیر متمرکز تعلق پیدا می‌کند.

نحوه کسب درآمد از یونی سواپ

در یونی سواپ همه کارمزدها به تامین‌ کنندگان نقدینگی برای استخرها اعطا می‌شوند. در حال حاضر، کارمزد 0.3 درصد هر معامله است. به طور پیش‌فرض، آن‌ها به استخر نقدینگی افزوده می‌شوند، اما تامین‌ کننده در هر زمان قادر به برداشت است. مبالغ بر اساس سهم کاربر از استخر لیکوئیدیتی پرداخت خواهند شد.

آموزش کسب درآمد از یونی سواپ با ییلد فارمینگ

ییلد فارمینگ، لیکوئیدیتی ماینینگ یا استخراج نقدینگی (Liquidity Mining) یک روش برای درآمدزایی در دنیای دیفای از طریق قفل کردن دارایی رمز ارزی است. این پاداش در یونی سواپ همان 0.3 درصد کارمزد کسر شده از مبادله‌ها است که به تامین کنندگان نقدینگی اعطا می‌شود.

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در یونی سواپ (ورژن 2)

اولین گزینه Swap یا همان تبادل است. این بخش برای انجام انواع معاملات کاربرد دارد.

با در نظر گرفتن مثال بالا، به ازای ارسال 787 عدد توکن FUN، صرافی یونی سواپ حداقل 1.088 توکن SNX به شما خواهد داد. کمی پایین‌تر، مقدار کارمزد فراهم‌ کننده لیکوئیدتی (Liquidity Provider Fee) و درصد تفاوت «تاثیر قیمت» (Price Impact) قابل مشاهده است.

در کادر انتهایی، مسیر تبادل را مشاهده می‌کنید. این یک مکانیزم خودکار بوده و هدف از آن، پیدا کردن بهترین قیمت برای کاربر است. اگر آیکون چرخ دنده واقع در گوشه بالا و سمت راست را لمس کنید، تنظیمات بیشتری مشاهده خواهید کرد.

RSH13 25

در قسمت “Slippage Tolerance” می‌توانید میزان لغزش را مشخص کنید تا در صورت بروز نوسانات قیمت شدید به ضرر شما، اگر قیمت از درصد معین شده‌ای پایین‌تر آمد، از انجام تراکنش جلوگیری شود. پیشنهاد می‌کنیم برای موفقیت‌آمیز بودن عملیات رقمی بالاتر از عدد پیشنهادی قرار بدهید.

در ورژن دوم یونی سواپ دومین تب “Send” است. گزینه ارسال در حقیقت کاربرد یکسانی با برداشت دارایی داشته و ارسال هر یکی از توکن‌های متصل به کیف پول Web3 خود به سایر آدرس‌های استاندارد را امکان‌پذیر می‌کند. البته انجام این عمل از طریق خود والت هم امکان‌پذیر است، اما با بهره گرفتن از پلتفرم یونی سواپ کاربر توانایی تبادل و ارسال یک توکن دیگر را نیز کسب خواهد کرد.

RSH13 26

استخراج لیکوئیدیتی در UniSwap 2.0

کارمزد هر تبادل 0.3 درصد است و بین همه تامین‌ کنندگان نقدینگی برای استخر تقسیم می‌شود. به عنوان نمونه در صورتی که شما 25 درصد از لیکوئیدیتی استخر FUN / DAI را تامین کنید، یک چهارم کل کارمزدهای متعلق به آن به شما اعطا می‌شود. درآمد حاصل از کسب این کارمزدها به استخر لیکوئیدیتی اضافه و سهم شما در آن افزایش پیدا می‌کند.

سومین تب یعنی”Pool”، امکان تبدیل به یکی از تامین کنندگان نقدینگی برای استخرهای یونی سواپ را فراهم می‌کند. همانطور که بالاتر، به عنوان یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این پلتفرم به آن اشاره کردیم، یونی سواپ شبیه اغلب صرافی‌های غیر متمرکز فاقد لیست سفارشات است و نقدینگی مورد نیاز تریدرهای آن از طریق یک استخر لیکوئیدیتی تامین می‌شود. هر فرد قادر است به وسیله ارسال مقادیر برابر از یک جفت توکن، جزو تامین‌ کنندگان نقدینگی در یونی سواپ باشد.

به عنوان نمونه، در صورتی که می‌خواهید برای جفت‌های FUN و DAI لیکوئیدیتی تامین کنید، در نظر داشته باشید (مثلا) توکن DAI ارزشی مساوی 268.68 توکن FUN دارد. در نتیجه اگر قصد ارسال 3 واحد دای دارید، باید 806 واحد فان را نیز در کنارش ارسال کنید.

به منظور تامین نقدینگی برای دیگران، روی گزینه “Join a Pool” کلیک و یکی از استخرها را انتخاب کنید. علاوه بر اسکرول کردن، با تایپ دستی نام توکن مورد نظر در نوار جستجو هم قادر به پیدا کردن سریع استخر مورد نظر خواهید بود. در این مثال ما به دنبال عضویت در استخر FUN / DAI یونی سواپ هستیم. بعد از انتخاب استخر، مبلغی که قصد ارسالش را دارید وارد و سپس گزینه “Add Liquidity” را انتخاب کنید. با تایید، عملیات انجام خواهد شد.

RSH13 27

پس افزودن دارایی، به تناسب مبلغ ارسالی، توکن‌های استخر را دریافت خواهید کرد. این توکن‌های LP برای پیگیری میزان سهم شما از ذخایر صرافی کاربرد دارند. در هر زمان می‌توان از آن‌ها به منظور برداشت دارایی‌ استفاده کنید.

برای برداشت سود یا کل سرمایه خود، باید به آدرس uniswap.exchange/pool رفته و کیف پولی که قبلا با آن نقدینگی تامین کرده بودید را مجددا به یونی سواپ متصل کنید. در ادامه، استخر مورد نظر به شکل خودکار شناسایی خواهد شد.

RSH13 28

به منظور مشاهده جزئیات، روی فلش مشخص شده با دایزه سبز در عکس بالا کلیک کنید. با این کار، امکان اضافه کردن یا حذف نقدینگی برایتان فراهم می‌شود. به منظور دریافت، گزینه “Remove” را انتخاب و تراکنش را در والت خود تایید کنید.

RSH13 29

محاسبه درآمد استخراج نقدینگی در یونی سواپ

بعد از ارائه نقدینگی برای یکی از استخرهای یونی سواپ بدون شک در پی محاسبه میزان درآمد خود خواهید بود. به این منظور به آدرس uniswaproi.com رفته و حساب کاربری تازه‌ای بسازید. در قدم بعدی، آدرسی که با آن دارایی‌های خود را به استخر لیکوئیدیتی صرافی یونی سواپ اضافه کرده‌اید، در صفحه اصلی وارد کنید.

پس از وارد کردن آدرس، گزینه “Analyze ROI” را برای بررسی میزان نقدینگی تامین شده توسط شما انتخاب کنید. نتیجه به صورت خلاصه در یک جدول نمایش داده می‌شود.

RSH13 30

با کلیک روی آدرس‌های داخل جدول، وارد صفحه تحلیل شده و به داده‌های بازده سرمایه‌ گذاری (ROI) و دیگر شاخص‌های عملکرد کلیدی (KPI) دسترسی پیدا می‌کنید.

خرید و فروش ارز دیجیتال یونی سواپ(Uniswap)  با واریز سریع و فوری، قیمت ارزان و مناسب و تسویه فوری به صورت آنلاین با بهترین قیمت جزو خدمات صرافی بیت 24 است.

 

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up