• شناسه خبر : 63591
  • تاریخ انتشار : 05 اسفند 1400 - 05:03

میرمحمد سیدهاشمی گفت: آلودگی بصری در تابلوهای تبلیغاتی نارضایتی مردم را به همراه داشته و شهروندان را در ترددها و عبور و مرور با اختلال روحی و روانی روبرو کرده است.

میرمحمد سیدهاشمی: آلودگی بصری در تابلوهای تبلیغاتی بیداد می کند

نائب رئیس شورای شهر اردبیل با بیان اینکه در شهر اردبیل لازم نیست از زمین و آسمان تابلوی تبلیغاتی و معرف ببارد، بیان کرد: در هسته مرکزی شهر به ویژه چهارراه امام و میدان شریعتی تعدد تابلوهای تبلیغاتی بیداد می کند و بهتر است شهرداری در ساماندهی این تابلوها از توان مشاوران برجسته و ماهر استفاده کند.

60 تابلوی تبلیغاتی تعیین تکلیف شود

وی افزود: بهتر است در کنار ساماندهی مناسب تابلوهای تبلیغاتی 60 تابلوی تبلیغاتی در دست روابط عمومی شهرداری نیز تعیین تکلیف شود تا با انتشار پیام های مهم شهروندی و شهرنشینی از طریق این تابلوها مردم را بیشتر با این مسایل آشنا کنیم.

سیدهاشمی افزود: اگر روابط عمومی از تابلوهای در اختیار خود استفاده نمی کند بهتر است نسبت به اجاره آن و کسب درآمد 1.5 میلیاردی از این محل اقدامات موثر و قانونی انجام شود.

وی دغدغه اعضای شورای شهر را در مورد این لایحه و عمل به قوانین مصوب یادآور شد و بیان کرد: در برون سپاری باید به فضای رقابتی احترام بگذاریم و اجازه دهیم همه فعالان کانون های تبلیغاتی در این مناقصه شرکت کرده و کار را به پیش ببرند.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل تعیین قیمت پایه واگذاری تابلوها را با پک های تعیین شده با نظر کارشناسی یادآور شد و تصریح کرد: برای ایجاد فضای رقابتی باید شرایط شرکت ها و کانون های تبلیغاتی را با مبلغ اجاره بها، نیروی انسانی فعال و سایر هزینه ها در نظر گرفت تا قیمت گذاری منطقی انجام شده و از قبل آن سودی نیز نصیب این شرک ها شود.

سیدهاشمی ادامه داد: سازه این تابلوهای تبلیغاتی در سال های گذشته تهیه شده و نیاز به بازسازی و مرمت دارد و ما نمی توانیم برای شرکت کنندگان در مناقصه محدودیت انتخاب پک های تابلوهای تبلیغاتی را در نظر بگیریم.

وی گفت: در این فرآیند موضوع بومی و غیربومی مطرح نیست ولی در مفاد مناقصه می توان برای بومی ها امتیازی را قایل شد.

مهندسی باید یک تفکر باشد

نائب رئیس شورای شهر اردبیل با تبریک روز مهندس به جامعه مهندسی و فعالان این عرصه اظهار کرد: شغل مهندسی بیش از آن که یک حرفه و شغل باشد یک تفکر است و باید از توان مهندسان در بالا بردن ایمنی ساخت و ساز و پایداری فعالیت ها در این بخش استفاده کرد تا مردم زندگی ایمنی را در سایه ساخت و سازهای مناسب انجام دهند.

تخصیص 25 میلیارد برای کنترل ترافیک اردبیل

سیدهاشمی خاطرنشان کرد: با پیگیری های انجام شده پیش پرداخت منابع برای مرکز کنترل ترافیک اردبیل انجام شد که جای دارد از زحمات شهردار اردبیل در این زمینه قدردانی کنیم.

️وی این حرکت را گامی نخست در راه اندازی شهر هوشمند اردبیل اعلام کرد و گفت: امیدواریم با تخصیص25 میلیارد جهت الکترونیکی نمودن امور غیر از بودجه ۱۰ملیاردی مرکز کنترل در سال آتی راه اندازی شود.

شورای شهر



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up