• شناسه خبر : 63722
  • تاریخ انتشار : 09 اسفند 1400 - 01:35

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: تهیه و تدوین طرح آمایش صنعتی و کشاورزی در استان نیز با مشخص کردن مشوق‌های سرمایه‌گذاری در استان برای تسهیل و رونق تولید سرمایه‌گذاری مبنای کار قرار گرفته است.

حسین پیرموذن

حسین پیرموذن اظهار داشت: اتفاقات چشم‌گیری در سال‌های اخیر در بخش‌ صنعت اتفاق افتاده و هدف بر این بوده تا تنوع سرمایه‌گذاری‌ها را در این حوزه شاهد باشیم و به همین منظور رفع مشکلات و کاستی‌ها برای حل مشکلات صنعتی در دستور کار قرار گرفته است.

وی بیان کرد: در حال حاضر اجرای طرح‌های جدید در شهر‌ک‌های صنعتی برنامه‌ریزی شده تا بتوانیم با رفع تعطیلی واحدهای صنعتی اردبیل را به قطب تولید گیاهان دارویی، فرآوری محصولات کشاورزی و تولید شیرآلات بهداشتی تبدیل کنیم که در سطح کشور دارای جایگاه و رتبه برتری است و به همین منظور اقدامات خوبی در این زمینه انجام یافته است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: کم‌ترین تسهیلات پرداخت شده به صنعتگران، تولیدکنندگان و فعالان بخش خصوصی نیز وضعیت خوبی را سپری می‌کند و با توجه به وضعیت فعلی امری لازم و ضروری است تا با رفع مشکلات و نارسایی مشکلات عرصه صنعت صنعت و تولید را برطرف کنیم.

پیرموذن ادامه داد: تسهیل فرآیند صدور مجوزها برای تسهیل محیط کسب و کار با بهره‌گیری از ظرفیت اساتید دانشگاه و دستگاه‌های اجرایی برای بهبود فضای کسب و کار به صورت تخصصی و با جدیت پیگیری می‌شود تا مشکلات فضای کسب و کار را هر چه سریع‌تر برطرف کرده و نارسایی‌های موجود را با هدف حمایت از صادرکنندگان و واردکنندگان از سر راه برداریم.

وی تصریح کرد: امری لازم و ضروری است تا اجرای قوانین بازدارنده‌ برای جلوگیری از تضییع حقوق تجار و بازرگانان محقق  شود تا بتوانیم برای تسهیل‌سازی و بهبود فضای کسب و کار ساماندهی‌های لازم را داشته باشیم چرا که رتبه فضای کسب و کار در استان اردبیل پایین و غیرقابل قبول است.

رئیس اتاق بازرگانی،صنایع معادن و کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: زیرساخت‌های استان در حوزه شهرک‌های صنعنی نیازمند رشد و نمو کافی است که مشارکت بخش خصوصی در این زمینه و حذف بروکراسی‌های اداری از اهم مواردی است که ما را در تحقق اهداف مورد نظر رهنمون خواهد کرد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up