• شناسه خبر : 63784
  • تاریخ انتشار : 11 اسفند 1400 - 02:30

خدمات برش و حکاکی لیزری یکی از جدیدترین فناوری های موجود مربوط به برش لیزری است. در این فناوری از لیزر های بسیار قدرتمند جهت…

خدمات برش و حکاکی لیزری

یکی از جدیدترین فناوری های موجود مربوط به برش لیزری است. در این فناوری از لیزر های بسیار قدرتمند جهت برش و حکاکی ورقه های مسطح با جنس های گوناگون همچون پارچه، چوب و کاغذ استفاده می شود. یکی از مهم ترین عواملی که سبب می شود شما به عنوان یک شرکت موفق و پرمشتری شناخته شوید، این است که بتوانید نیاز و سفارش مشتری خود را به دقیق ترین شکل ممکن به وجود آورده و به هدف نهایی آن ها دست پیدا کنید. برش لیزری یکی از فناوری های دقیقی است که به شما در این هدف کمک خواهد کرد.

برش لیزری خدمات از جمله فناوری های پرکاربردی است که با استفاده از آن تولید کنندگان قادر خواهد. بود نیاز های مشتریان خود را به دقیق ترین شکل ممکن برآورده کرده و محصولاتی با کیفیت را در اختیار آن ها قرار دهد. از همین رو مهم است که شما به عنوان یک تولید کننده از چه نسلی از این نوع تجهیزات استفاده می کنید. استفاده از آخرین نسل تجهیزات برش لیزری می تواند شما را در میان رقبای متمایز کرده و امکان در اختیار داشتن محدوده ی وسیعی از پروژه ها را برای شما ایجاد می کند. اما فناوری برش لیزری دقیقا چیست و چه کاربردی دارد؟

image 1646213091

فناوری برش لیزری

همان طور که پیش از این گفتیم فناوری برش لیزری یکی از پرکارترین فناوری هایی است که از آن جهت برش مواد استفاده می شود. این نوع فناوری در صنایع گوناگون و برای ساخت محصولات مختلفی استفاده شده که از جمله آن ها می توان در کسب و کار های کوچک و بزرگ، مدارس، مراکز سرگرمی و … اشاره کرد.

https://parsalaser.com/services/metals-laser

عملکرد این دستگاه به گونه ای است که با استفاده از یک لیزر قدرتمند بر روی مواد مورد نظر صورت می گیرد. به طور معمول با کمک این نوع فناوری می توان طرح های متعددی را بر روی مواد مختلف حکاکی کرد. به طور کلی در صنایع گوناگون از سه نوع لیزر استفاده می شود:

۱) دستگاه لیزر CO2

۲) دستگاه لیزر ND

۳) دستگاه لیزر ND-YAG

اغلب صنایع از دستگاه دستگاه لیزر CO2 جهت برش و حکاکی بر روی مواد استفاده می کنند. در این دستگاه از یک نوع لیزر جهت برش متریال ها استفاده شده و عملکرد آن به گونه ای است که ماده مورد نظر ذوب یا سوزانده شده و در نهایت تبخیر می شود. از همین رو امکان ایجاد نمودن طیف وسیعی از جزئیات و طرح های بسیار دقیق بر روی این مواد وجود دارد.

مکانسیم اصلی فناوری برش لیزری

به طور معمول از فناوری تحریم و تقویت در دستگاه های برش لیزری استفاده می شود که با استفاده از آن ها می توان انرژی الکتریکی را به پرتو های نور با چگالی بالا تبدیل کرد. در این فرایند مرحله تحریک زمانی شروع می شود که الکترون ها توسط یک منبع خارجی تحریک شده باشند که این منبع اغلب یک لامپ یا قوس الکتریکی خواهد بود.

تقویت این پروسه نیز در داخل یک رزوتاتور نوری و در درون یک محفظه اتفاق می افتاد. لازم به ذکر است که این محفظه میان دو آینه تنظیم شده است که یک آینه بازتابی و آینه دیگر به شما انتقالی خواند بود. این آینه به انرژی پرتو اجازه می دهد تا مجددا به رسانه لیزری بازگردد. در صورتی که یک فوتون با رزوتاتور همتراز نشود، امکان هدایت آن توسط آینه وجود ندارد. با توجه به این نکته می توان به سیستم موجود این اطمینان را داد که تنها فوتون های مناسب تقویت شده و پرتو های منسجم ایجاد خواهد شد.

نور لیزری چه ویژگی هایی دارد؟

یکی از منحصر به فردترین فناوری های ایجاد شده، فناوری تور لیزری می باشد. این فناوری دارای ویژگی های خاصی چون تک رنگی و منسجم بودن و درخشندگی بالا است. به طور کلی انسجام یک پرتو را می توان ارتباط میان اجزای الکترونیکی و مغناطیسی

امواج الکترومغناطیسی تعریف کرد. زمانی می توان این نوع لیزر را منسجم نامید که اجزای مغناطیسی و الکترونیکی آن همتراز باشند.

با استفاده از اندازه گیری عرش خط های طیفی نیز می توان تک رنگ بودن را مشخص کرد به این معنی که هر چه سطح تک رنگ بودن بالاتر باشد، محدوده فرکانسی که لیزر می تواند انتشار دهد، پایین تر خواهد بود.

پراش نیز به فرایندی گفته می شود که در آن تور در اطراف سطح های با لبه های تیز خم می شود. پرتو های لیزری دارای پراش بسیار کمتری می باشند و از همین رو شدت و قدرت کمتری در مسیر خود از دست می دهند. و اما درخشندگی پرتو لیزری را می توان اندازه قد د به ازای ناحیه واحد ساطع شده در یک زاویه مشخص تعریف کرد. قابل ذکر است که امکان تغییر و افزایش میزان درخشندگی وجود ندارد چرا که درخشندگی فقط تحت تاثیر طراحی محفظه لیزر می باشد.

از جمله مهم ترین مزایای فناوری برش لیزری می توان به آسان بودن فرایند یادگیری و آموزش آن اشاره کرد. همچنین فرایند نصب و راه اندازی آن نیز بسیار ساده و کارآمد خواهد بود.

image 1646213104

نحوه عملکرد دستگاه حکاکی لیزری

یکی از روش های بسیار اثرگذار جهت تقویت خطوط تولید، استفاده از دستگاه حکاکی لیزری می باشد. در این فرایند، طرح های شخصی سازی شده ایجاد می شود که امکان تنظیم آن ها برای هر کاربردی امکان پذیر است. این دستگاه دارای قابلیت نامحدودی بوده و می توان آن ها را با حکاکی لیزری شده پردازش نمود که برای مثال می توان به نمونه های زیر اشاره کرد:

  • تندیس ها
  • جوایز حکاکی شده با نام گیرنده
  • خودکار های تبلیغاتی حک شده با اطلاعات شرکت
  • هدایای تبلیغاتی حکاکی شده

فرایند حکاکی لیزری

  • طراحی فایل
  • ارسال طرح با استفاده از درایور چاپگر به دستگاه لیزر
  • ذخیره انواع فرایند ها در درایور جهت افزایش کارآیی
  • قرارگیری مواد در معرض گرمای بسیار زیاد پرتو لیزر ( تغییر رنگ و ایجاد کنتراست )
  • سوختن و تبخیر شدن بسته با توجه به مدت زمان قرارگیری قطعه کار در معرض گرما

image 1646213115

مزایای استفاده از دستگاه حکاکی لیزری

  • بادوام و دائمی بودن
  • مقاومت در برابر تاثیرات بیرونی همچون سایش و خراش
  • امکان کار با دستگاه به آسانی چاپ آسان با پرینتر


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up