• شناسه خبر : 64082
  • تاریخ انتشار : 23 اسفند 1400 - 01:15

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل با اشاره به ضرورت عدالت اجتماعی در مدیریت شهری، بر صیانت از حقوق معلولین و اعتلای حقوق شهروندان آسیب پذیر تاکید کرد.

کودک خیابانی

جلال آفاقی پیش از ظهر دوشنبه در بازدید نماینده دادستان کل کشور از مؤسسه خیریه توانبخشی و نگهداری معلولان شهرستان خلخال اظهار کرد: توجه به حقوق شهروندی آن دسته از افراد که دچار نقص‌ها، محرومیت‌ها یا مشکلات خاص و عام بوده و به دلایل گوناگون به حمایت‌های مضاعف نیاز دارند، باید جزو اولویت و ضرورت‌ها باشد.

وی اعلام آمادگی دستگاه قضائی استان برای هرگونه حمایت‌های قضائی از معلولان و پیگیری مطالبات قانونی آنان، عدم امکان بهره‌مندی شایسته معلولان از تسهیلات و فضاهای شهری را در واقع نشان معلولیت اجتماع و ناتوانی آن در سازگاری امکانات فضاهای شهری با نیازهای این طیف از شهروندان جامعه دانست.

معاون اجتماعی وپیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با اشاره به اینکه معلولین و توان‌یابان قشر مهم، فعال و توانمند جامعه را تشکیل می‌دهند، دشواری‌ها و صرف انرژی فراوان برای انجام امور عادی زندگی شهروندی برای این قشر را موجب خدشه‌دار شدن عزت نفس و کرامت انسانی این شهروندان دانسته، بر لزوم دسترسی برابر شهروندان دارای معلولیت به تسهیلات شهری و لحاظ این مهم در نظام شهری و شهرسازی و مدیریت شهری تاکید کرد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up