• شناسه خبر : 64130
  • تاریخ انتشار : 27 اسفند 1400 - 01:09

برونداد تازه ترین الگوهای تأثیرگذار بر هوای منطقه از تقویت سیستم چرخندی بر فراز شمالغرب و بارش سنگین برف در این منطقه و غرب خزر حکایت دارد.

بارش سنگین برف

بارش در بیشتر نقاط شمالغرب و اردبیل از حوالی عصر جمعه آغاز و بطور متناوب تا عصر شنبه ادامه می یابد. از آن پس تا دوم فروردین بارشهای متناوب با شدت و ضعف ادامه دارند. سیستم بیشترین باران و برف خود را بر نواحی شمالی شمالغرب و به خصوص جلگهء مغان فرو می ریزد گویا آسمان قصد دارد خساست خود طی پاییز و زمستان امسال را در این منطقه تاحدودی جبران کند.

همانگوته که در پیش آگاهی ها به اطلاع رسید بارش در جلگهء مغان به خصوص طی جمعه و شنبه باتوجه به نفوذ خطوط کانتوری قطبی اغلب به شکل برف است و انتظار میرود در بعضی نواحی مانند صلوات ؛ خروسلو ، اصلاندوز ، بیله سوار و شمالشرق آن شدت زیاد داشته باشد.

وجود برف قبلی و بارش برف تازه که مجموع ارتفاع دو روزه آن در مغان حدود 45 و در بعضی نقاط اردبیل 35 سانتیمتر تخمین زده میشود میتواند منجر به مشکلاتی در منطقه بشود.

امروز و شنبه ضمن بارش برف برودت و بی هنجاری مثبت سرمایشی بر غرب خزر و شمالغرب مستولی میشود ولی در آخرین روز امسال و اولین روز نوروز حدود سه تا پنج درجه از شدت سرما کاسته میشود. البته این به معنی گرم شدن هوا نیست و دمای این نقاط کمتر از نرمال و در نتیجه منطقه سرد و یخبندان خواهد بود. روز دوم نوروز دوباره سرما در منطقه تشدید شده و این وضعیت تا پنجشنبه چهارم فروردین ادامه می یابد.

از پنجشنبه بانفوذ هوای گرم جلوی یک ناوه و وزش تندباد گرمیج دوباره هوای شمالغرب بطور چشمگیری گرم میشود به گونه ای که دمای نقاط سردسیری چون اردبیل ، نیر ، سراب ، سرعین و نمین به 12 تا 18 درجه بالای صفر میرسد.

یک ناوهء اطلسی قدرتمند دارای هسته ی سرد با فرود بلند اکنون بر فراز شرق اروپا و بالکان مستقر است و از 5 فروردین شمالغرب کشورمان را زیر برف و سرما خواهد برد. از اکنون تا حوالی عصر امروز در بعضی نقاط شمالغرب و ارتفاعات غرب خزر بطور خفیف برف می بارد.

پیش بینی های دقیق منتشر خواهند شد.

مسعود وسیله ایردموسی

بارش سنگین برف


تبریز، زنجان، کردستان، ارومیه، رشت، گیلان، آستارا، شمال، اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up