• شناسه خبر : 64280
  • تاریخ انتشار : 05 فروردین 1401 - 04:34

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل گفت: با توجه به مشکلات بوجود آمده برای روستاییان و عشایر به لحاظ نهاده های دامی در پی بارش برف و کولاک ‏۵۰‬ تن نهاده دامی تأمین شد.

دام گوسفند

عدم تامین نهاده های دامی مشکلات بوجود آورد


خدمتی با اشاره به توزیع ۵۰ تن نهاده های دامی در بین روستاییان و عشایر مشگین شهر خاطرنشان کرد: غافلگیری دامداران در این اوضاع و شرایط جوی و عدم تأمین به موقع نهاده های دامی مشکلاتی را به وجود آورده که ما از طریق مسئولان کشوری سعی کردیم به صورت فوق العاده بخشی از این نهاده های دامی را برای دامداران منطقه تأمین کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در بازدیدی که از این مناطق دورافتاده و صعب العبور داشتیم، عمده دامداران، روستایی و عشایر گله مند تلف شدن دام خود به دلیل تأمین نشدن علوفه و نهاده های دامی بودند که ما سعی کردیم از استان های همجوار نیز درخواست کمک کرده و با همکاری وزارت جهاد کشاورزی بخشی از نیازمندی ها را برای روستاییان و عشایر تأمین کنیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل بیان کرد: در کنار تأمین نیازمندی دام عشایر و روستایی برای خود این اهالی که در برف و کولاک گرفتار آمدند نیازمندی ها و ارزاق عمومی تأمین شده و به تدریج در اختیار آنها قرار می گیرد.

خدمتی ادامه داد: در حال حاضر تمامی راه های اصلی و فرعی استان باز است و تردد در آنها با زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی ادامه دارد اما راه ۱۸۵ روستا مسدود شده که به رغم تلاش راهداران به دلیل شرایط کولاکی این عملیات تا آخر وقت فردا ادامه خواهد داشت تا زمینه بازگشایی تمامی راه های روستایی فراهم آید.


دام گوسفند

۵۰‬ تن نهاده دامی تأمین شد



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up