• شناسه خبر : 64390
  • تاریخ انتشار : 10 فروردین 1401 - 02:07

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل با بیان اینکه کتاب مهم‌ترین ابزار تربیت شهروندان خلاق برای فرداهای جامعه است، گفت: برای قرارگیری کتاب در سبد نیازمندی‌های روزمره خانواده‌ها باید فرهنگ‌سازی شود.

کتاب

زعفر احدزاده روز چهارشنبه به بهانه روز جهانی کتاب کودک اظهار کرد: پژوهش‌های انجام‌ شده وجود رابطه‌ مستقیم بین وضعیت اقتصادی و کتابخوانی را نشان می‌دهد و از یاد نبریم والدین کتابخوان، فرزندان کتابخوان خواهند داشت زیرا آنها به‌ عنوان الگوهای رفتاری نقش بسزایی در تربیت روانی، فکری و روند اجتماعی شدن فرزندان خود دارند.

وی نخستین عامل موثر در ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه فرزندان را والدین دانست و بیان کرد: اگر لذت و شیرینی خواندن کتاب بیش‌ از پیش بازگو شود و دنیای بدون خشونت و سرشار از عشق و عطوفت کتاب درست تبیین شود، در بهبود شرایط موجود مؤثر خواهد بود و برای مثال چه بهتر است والدین قسمتی از عیدانه خود را اختصاص به هدیه کتاب به فرزندان و کودکان اقوام و همسایه‌ها اختصاص دهند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل فواید توسعه فردی کتاب و کتابخوانی را افزایش تمرکز، توسعه تفکر نقاد، تقویت توانایی‌های نوشتاری، تفریح مفید و کم‌هزینه، آشنایی با تاریخ و سرگذشت دیگران و اجتماعی‌تر شدن ذکر کرد و افزود: جامعه‌ای فرهیخته است که شهروندان آن به کتاب و کتابخوانی اهمیت دهند و آن‌ را جزو اولویت‌های خود قرار دهند، چرا که پیشرفت یک جامعه در گرو کتابخانه‌ها و منظومه‌های آموزشی، پرورشی و فرهنگی است.

وی خاطرنشان کرد: آینده فرهنگی جامعه در گرو کنش‌های امروزی این منظومه‌ها و نهاد بسیار مؤثر خانواده است که در دراز مدت جامعه محصول فرهنگی آن تلقی می‌شود.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up