• شناسه خبر : 64624
  • تاریخ انتشار : 23 فروردین 1401 - 02:59

مدیرشرکت پخش فرآورده‌های نفتی اردبیل اعلام کرد: سال گذشته بیش از ۹۸۰ میلیون لیتر سوخت شامل انواع فرآورده‌های نفتی مایع از جمله بنزین، نفت سفید، نفت گاز و نفت کوره در سطح منطقه در استان اردبیل توزیع و مصرف شده است .

سوخت

سید حجت مدنی اعلام کرد: سال گذشته بیش از ۹۸۰ میلیون لیتر سوخت شامل انواع فرآورده‌های نفتی مایع از جمله بنزین، نفت سفید، نفت گاز و نفت کوره در سطح منطقه در استان اردبیل توزیع و مصرف شده است .

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل گفت: این میزان مصرف فرآورده نفتی در بازه زمانی یاد شده در مقایسه با میزان مواد سوختی مدت زمان سال سال ماقبل آن ۱۶درصد افزایش نشان می‌دهد .

مدنی اظهار کرد: مصرف بنزین اعم از معمولی، سوپر و یورو ۴، طول سال گذشته و نسبت به میزان مصرف سال ۹۹ با آنالیز و قیاس ارقام امسال و سال قبل، این فرآورده نفتی با افزایش ۱۶ درصدی همراه بوده است.

وی اظهار کرد: در همین مدت میزان مصرف نفت گاز هم در طول ۳۶۵ روز سال ۱۴۰۰ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، حکایت از افزایش ۱۳ درصدی دارد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل از کاهش ۹ درصدی مصرف نفت سفید در همین مدت نسبت به سال ۹۹ خبر داد و افزود: فرآورده‌های نفتی توزیع شده در سال گذشته در بخش‌های حمل‌و نقل ۵۹ درصد، حرارتی سه درصد، برق ۲۴ درصد، کشاورزی هشت درصد، پروژه‌ها دو درصد و صنایع چهار درصد به مصرف رسیده است.

وی از پذیرش تانکرهای نفتکش در منطقه اردبیل و با هدف تقویت ناوگان سوخت‌رسانی این استان در سال جاری خبر داد و گفت: پذیرش نفتکش از طریق دریافت تقاضا از سوی شرکت‌های حمل و نقل امکان پذیر است.

مدنی گفت: پذیرش تانکرهای نفتکش از طریق شرکت‌های حمل و نقل مجاز دارای پروانه فعالیت معتبر از سازمان راهداری حمل و نقل جاده ای که قرارداد جدید حمل و نقل فرآورده های نفتی را منعقد کرده‌اند امکان پذیر خواهد بود



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up