• شناسه خبر : 64649
  • تاریخ انتشار : 24 فروردین 1401 - 06:18

خلخال؛ شهری با بیش از ۱۰۰۰ مهندس شایسته و لایق، و شهردار محترمی که از بقیه شهرستان ها می آوریم!

شهردار خلخال را از بقیه شهرستان ها می آوریم!

تمام اعضای شورای شهر من با رای مستقیم مردم وارد پارلمان شهری می شوند و فقط زمانی که به اختلاف می خورند، مردم را محرم خویش پنداشته، و از ناتوانی و بی قوتی و عجز و ضعف و بی بنیه گی حضرت معشوق (شهردار) آه و ناله سر می دهند.

انتخاب شهردار شهر من به عهده شورای شهر و با رای نصف بعلاوه یک می باشد، آن چه مورد انتظار است تحت مدیریت بودن شهرداری توسط شورای شهر است و طبق قانون نیز انجام تمام پروژه هایی که توسط شهرداری انجام می شود، منوط به تایید شورا می باشد، لیکن در عیان و آشکار اتفاق دیگری می افتد؛ شورای شهر من تحت مدیریت شهرداری بوده و تنها مهر قانونی بودن بر عمل کرد شهرداری می باشد.

در شهرستان خلخال افزون بر ۱۰۰۰مهندس متخصص و کاربلد در چهار گروه تخصصی عمران، معماری، نقشه برداری و شهرسازی وجود دارد که تعداد قابل توجهی از آنان نیز از اساتید برجسته دانشگاه، و یا از دانش آموختگان دوره های تحصیلات تکمیلی دانشگاه می باشند؛ لیکن افرادی با مدرک تحصیلی غیر مرتبط (لیسانس معارف اسلامی و…..) و‌ بدون هیچ گونه تخصص و تجربه کار در راس امور قرار می‌گیرند.

در این انتخاب نادرست، شایسته سالاری و لیاقت محوری کاملا نادیده انگاشته شده است. قرآن کریم در این باره می گوید: “خدا به شما فرمان می دهد که امانت ها را به اهلش بازگردانید”. پیامبر بزرگ اسلام صلی الله علیه و آله و سلم نیز می فرمایند: هرکس از مسلمانان، کارگزاری را بر سر کار بیاورد در حالی که می داند در بین مسلمانان فردی وجود دارد که او برای این کار شایسته و سزاوارتر است و به کتاب و سنت پیامبر آشناتر است، آن کس به خداوند [متعال] و رسول خدا (ص) و جمیع مسلمانان خیانت کرده است. به عقیده مولی الموحدین حضرت علی علیه السلام هم مساله توان، لیاقت و شایستگی افراد جزیی از بحث عدالت است و این اصل مهم ترین اصل اداره جوامع است. آن حضرت معتقدند همچنان که سنگ آسیاب فقط حول محور خود به گردش در می آید و در صورت بزرگ تر بودن سنگ یا کج بودن محور، سنگ نمی چرخد و در صورت ضعیف بودن می شکند، مدیران جامعه و نخبگان سیاسی نیز محورهای جامعه هستند که باید هر کدام برای آن کار مناسب، و از توان، خلاقیت و شایستگی لازم برخوردار باشند.

منتشر شده در توئیت خلخال

شهردار خلخال را از بقیه شهرستان ها می آوریم!

شهردار خلخال را از بقیه شهرستان ها می آوریم!



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up