• شناسه خبر : 65421
  • تاریخ انتشار : 25 اردیبهشت 1401 - 02:47

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل به سیر نزولی آمار فوتی‌ها و بستری‌های روزانه بیماران کرونایی در چند روز گذشته اشاره کرد.

کرونا

علی محمدیان اردی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل به سیر نزولی آمار فوتی‌ها و بستری‌های روزانه بیماران کرونایی در چند روز گذشته اشاره و اظهار کرد: کاهش آمار و تغییر وضعیت کرونایی در شهرستان‌ها ناشی از رعایت پروتکل‌های بهداشتی و واکسیناسیون طی چند هفته اخیر است و امیدواریم که این روند ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه مجموع تعداد بستری‌های بیمارستان‌ها به زیر ۲۰ نفر رسیده است افزود: هم اکنون ۱۳ نفر از بیماران با تشخیص کادر درمانی در بخش‌های مختلف کرونایی بستری هستند و امیدواریم با بهبود وضعیت این بیماران شاهد ترخیص آنان در روزهای آینده باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از بستری ۷ بیمار بدحال در بخش‌های مراقبت‌های ویژه خبر داد و گفت: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته تعداد بیماران تحت نظر به صفر رسیده و مورد فوتی کرونایی در استان ثبت نشده است.

محمدیان تصریح کرد: در شبانه روز گذشته ۴ بیمار جدید کرونایی نیز با علائم کرونایی حاد به بیمارستان‌ها استان مراجعه و در سریع‌ترین زمان ممکن بستری شدند و امیدواریم که با همکاری مردم تعداد بستری‌های روزانه بیمارستان‌ها را به حداقل برسانیم.

وی ادامه داد: روند درمان هفت بیمار کرونایی نیز به خوبی انجام گرفته و این بیماران با حال عمومی نسبی و مناسب از بیمارستان‌ها مرخص شدند اما نکته قابل توجه ادامه روند درمان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و قرنطینه خانگی تا بهبودی کامل این بیماران است که باید توسط خود و خانواده‌های این عزیزان به خوبی رعایت شود.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up