• شناسه خبر : 65699
  • تاریخ انتشار : 04 خرداد 1401 - 07:18

 عضو شوراي شهر اردبيل با اشاره به اینکه تحقيق و تفحص از مديريت شهری در دستور کار شورا قرار گیرد، گفت: شاخص های انتصاب و دریافتی های مدیران باید مشخص شود.

سلامت صفری: برخی مدیران فقط برای شهرداری هزینه تراشی می کنند

تحقيق و تفحص از مديران شهری در دستور کار شورا قرار گیرد


سلامت صفری در نطق پيش از دستور خود در جلسه رسمي شوراي شهر اردبيل به فرصت سه ماه مانده به یکساله اول عمر شوراي ششم اشاره كرد و ادامه داد: مردم انتظار دارند تا از منتخبان خود گزارش كار دريافت كنند كه اميدواريم شورا و شهرداری به صورت مشترك و با وحدت رويه در كنار جمع‌بندی گزارش عملكرد، آن را اطلاع‌رساني كنند.

مردم باید از عملکرد نمایندگان خود اطلاع داشته باشند

صفری به موضوع شفاف‌سازي در فعاليت مجلس و شوراها اشاره كرد و گفت: بعد از سال‌ها انتظار بالاخره طرح شفاف‌سازي در مجلس دوازدهم به تصويب رسيد و ما نيز خوشحال هستيم تا در پارلمان محلي به صورت روشن و شفاف مسائل و موضوعات را مطرح كرده و پيگيري‌هاي خودمان را از طريق رسانه‌ها اطلاع‌رساني كنيم.

وي در بخش ديگري از سخنان خود خاطرنشان كرد: بايد در اين بخش زيرساخت‌هاي لازم به ويژه در بخش فناوری فراهم آيد تا ما بتوانيم با اولويت و متناسب با نياز اقشار جامعه طرح‌ها و لوايح را پيگيري كنيم.

صفري تحقق شعار سال را در قالب تبيين اهداف كلان و راهبردي نظام و به عنوان یک نقشه راه يادآور شد و اضافه كرد: پیشنهاد می کنم شوراي شهر نيز موضوعات شعار سال را در كميسيوني مستقل و يا در زیر مجموعه یکی از كميسيون های موجود به بحث و بررسی قرار دهد .

مدیرانی که فقط هزینه تحمیل کرده اند، پاسخگو باشند

عضو شورای شهر اردبیل گفت: بحث تحقيق و تفحص از مديريت شهري تاكنون مورد توجه قرار نگرفته كه سعي مي‌كنيم در اين دوره اين امر به عنوان يك موضوع اساسي مورد توجه قرار گيرد و مدیرانی که به شهر و شهرداری هزینه تحمیل کرده اند بايد پاسخگو باشند.

سلامت صفري بيان كرد: بايد با كاهش هزينه‌ها به افزايش كارآمدي در حوزه‌هاي مختلف توجه كرده و بدهي‌هاي شهرداري را در كنار تسويه و كاهش به نقطه اطمينان‌ بخش در ماه‌هاي آينده رساند.

وی درخواست کرد هر گونه پرداختها به پيمانكاران و بازنشستگان و بازار بايد از یکسری اصول عادلانه تبعیت کند تا مردم بیش از این اذیت نشوند.

مسئولان بايد در مورد حل مشکلات فاضلاب به داد مردم برسند

سلامت صفري با اشاره به بند ۲ ماده ۸۰ قانون شورا پیگیری مشکلات فاضلاب در محلات شهري را از ديگر دغدغه‌هاي اعضاي شورا برشمرد و تصريح كرد: مسئولین محترم استانی و شهرستانی بايد در مورد حل مشکلات فاضلاب به داد مردم برسند که در این صورت شورا و شهرداري هم در کنار آنها خواهد بود.

این عضو فعال شوراي شهر اردبيل به ضرورت تكميل پروژه‌هاي نيمه‌تمام اشاره کرد و گفت: شورا و شهرداري اتمام پروژه های نیمه تمام را در اولویت کاری خود قرار داده است و در آینده انشالله یکی پس از دیگری شاهد افتتاح آنها خواهیم بود.

صفری توجه به مديريت علمی در شهر را يادآور شد و گفت:انتظار داریم مشاور محترم شورا کارگروه‌های تخصصی هر کمیسیون را تشکیل دهد تا ضمن دسترسی آسان ، بهینه از نظرات عزیزان استفاده کنیم.

وي تعيين افق چهار ساله در ارائه برنامه، اتمام سريع طرح تفصيلي و توسعه كارخانه توليد پازل را يادآور شد و افزود: پیشنهاد می کنم در کنار کارخانه پازل یک سنگبری هم راه اندازی شود تا سنگهای مقاوم کوه سبلان را به زیر پای شهروندان عزیز بیاوریم .

فتح خرمشهر یک معجزه الهي بود

این عضو شورا اظهار كرد: یکی از اهميت فتح خرمشهر این بود که دشمن را از دری که وارد شده بودند از همان دروازه هم به بيرون راندند.

وي تصريح كرد: فتح خرمشهر از آن جهت مهم بود كه تمام معادلات نظامي استكبار جهاني را به هم زد و آنچه که دشمن تصور نمی کرد اتفاق افتاد و صدام بارها اعلام كرده بود كه اگر ایران خرمشهر را بتواند آزاد کند من كليد طلايي بصره را به آنها خواهم داد.

عضو شوراي اسلامي شهر اردبيل فتح خرمشهر را به عنوان فتح‌الفتوح و معجزه الهي ياد كرد و گفت: تمام شايستگي‌ها و برجستگي‌های رزمندگان اسلام در عمليات فتح خرمشهر ظهور و بروز حقيقي پيدا كرد و رزمندگان اسلام توانستند از تماميت ارضي كشور به شايستگي دفاع كنند.

صفري افزود: امروز وظيفه ماست تا در اين مقطع حساس ، تجارب دوران دفاع مقدس را به فرصت و به یک سرمايه عظيم تبديل کنیم که خروجی آن در خدمت رسانی به مردم عزیز احساس شود.

شورا

برخی مدیران فقط برای شهرداری هزینه تراشی می کنند



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up